logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۰
[ شناسه خبر : ۷۲۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

۱۵ خانه‌ بوم‌گردی تا پایان سال در استان زنجان ایجاد می‌شود/ بازار فروش چاقو، مس و ملیله زنجان گسترش می‌یابد

۱۵-خانه‌-بوم‌گردی-تا-پایان-سال-در-استان-زنجان-ایجاد-می‌شود-بازار-فروش-چاقو،-مس-و-ملیله-زنجان-گسترش-می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: ۱۵ خانه‌ بوم‌گردی تا پایان سال در استان زنجان ایجاد می‌شود.

یحیی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به با اشاره فعالیت خانه بوم‌گردی در استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان رتبه پنجم کشوری را در رابطه با برخورداری از خانه‌های بوم‌گردی را دارا است.

وی ابراز کرد: خانه‌های بوم‌گردی محلی برای تجربه بوم زیست و زندگی در یک منطقه جغرافیایی در مقصد گردشگری است تا گردشگر بتواند از لذت کافی برخوردار بوده و سنتی‌ترین زندگی را تجربه کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه متقاضی احداث ۱۵ خانه بوم‌گردی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعدادی از این خانه‌های بوم‌گردی در دست احداث بوده و تعدادی نیز در مرحله بررسی قرار دارند.

وی با بیان اینکه با ایجاد این خانه‌های بوم‌گردی تا پایان سال رتبه استان زنجان در کشور ارتقا خواهد یافت، عنوان کرد: شهرستان خدابنده رتبه نخست را در ایجاد خانه‌های بوم‌گردی دارد.

رحمتی در ادامه با اشاره به واردات چاقو تصریح کرد: امسال سال حمایت از کالای ایرانی بوده و نیاز است دستورالعمل‌ها طوری باشد که بخش عمده‌ای از بازار مصرف چاقوی ایرانی به استان زنجان اختصاص یابد.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما این است تا با استفاده ظرفیت نمایشگاه‌های سراسر کشور بازار فروش چاقو، مس و ملیله را گسترش دهیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر