logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۷
[ شناسه خبر : ۷۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرشیلات و آبزیان استان زنجان:

سرانه مصرف آبزیان در استان زنجان بسیار پایین است/ حضور واسطه‌گران صرفه اقتصادی تولید آبزیان را از بین برده است

سرانه-مصرف-آبزیان-در-استان-زنجان-بسیار-پایین-است-حضور-واسطه‌گران-صرفه-اقتصادی-تولید-آبزیان-را-از-بین-برده-است

مدیرشیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به حضور واسطه گران در پرورش آبزیان در استان زنجان گفت: حضور واسطه گران در پرورش آبزیان باعث شده تولیدات آبزی پروران استان به قیمت پایین عرضه شده و صرفه اقتصادی نداشته باشد.

منصور حقی راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه فرآوری و بسته بندی محصولات شیلاتی طی سال جاری در استان زنجان جزو اولویت ها بوده و به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

مدیر شیلات و آبزیان استان سرانه مصرف آبزیان در استان زنجان را 6 و نیم کیلوگرم اعلام و تصریح کرد: در راستای ارتقای سرانه آبزیان در استان و به تبع آن افزایش سطح سلامت جامعه با توجه ظرفیت بالای تولید انواع ماهیان بویژه ماهی قزل‌آلا در استان، ایجاد واحدهای فرآوری و بسته بندی به منظور عرضه ماهی پاک شده و آماده طبخ در استان ضروری است.

وی به تولید بیش از 12 هزار تن ماهی قزل آلا در استان اشاره و خاطرنشان کرد: از طرفی پایین بودن مصرف سرانه آبزیان در استان و خروج ماهیان تولیدی آبزی پروران برای مصرف به سایر استان ها، زمینه ساز فعالیت واسطه ها شده و نهایتا تولیدات آبزی پروران استان به قیمت پایین توسط واسطه ها خریداری می‌شود.

حقی راد بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزش طبخ آبزیان برای علاقه مندان، برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان و عرضه ماهیان به صورت زنده در استان و همچنین برنامه ریزی برای ایجاد غرفه های عرضه مستقیم ماهی به صورت زنده فروشی در سطح شهر از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای ترویج مصرف ماهی در بین شهروندان در مناطق مختلف استان بوده است.

وی افزود: امسال به مناسبت هفته سلامت همزمان با برگزاري جشنواره آشپزي كلاس طبخ آبزيان نيز با همكاري مركز بهداشت شهرستان زنجان با حضور بيش از 120 نفر از بانوان روستايي و داوطلبين سلامت برگزار شد و در اين كارگاه شركت كنندگان با نحوه پخت انواع غذاها با استفاده از گوشت ماهي، نحوه تشخيص ماهي تازه از مانده، چگونگي فيله كردن گوشت ماهي و مزاياي مصرف ماهي آشنا شدند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر