logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۷۲۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
آیت‌الله حسینی زنجانی در گفت‌وگو با موج رسا:

نجات مردم، کشور اسلامی و شیعیان در محور اهداف امام خمینی(ره) قرار داشت/ امام راحل در طول عمرش ذره‌ای از مرگ نترسید

نجات-مردم،-کشور-اسلامی-و-شیعیان-در-محور-اهداف-امام-خمینی(ره)-قرار-داشت-امام-راحل-در-طول-عمرش-ذره‌ای-از-مرگ-نترسید

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه امام راحل شخصیت فوق العاده‌ای داشتند، گفت: نجات مردم، کشور اسلامی و شیعیان در محور اهداف امام خمینی(ره) قرار داشت.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سالروز  رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما باید سعی کنیم این شخصیت استثنایی را در تاریخ خودمان با عظمت یاد کنیم یعنی در درجه نخست احوالاتش را بررسی کرده و اهدافی که پیگیری می‌کردند را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: مسئله نهضت امام خمینی نهضتی اساسی و طبق داده‌های قرآن و اهل بیت(ع) است و بنابراین باید با بررسی تمامی جوانب این شخصیت بزرگ را الگویی تمام عیار برای زمان حال  و آینده در نظر گرفته شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه شیعه در طول تاریخ مدافع یک حکومت حق بوده است، ابراز کرد: ایشان آغاز کننده راهی بوده که شیعه در طول تاریخ به دنبال آن بوده است، امام خمینی(ره) از نظر شخصیتی انسان فوق‌العاده‌ای بودند یعنی ایشان ویژگی‌های مورد نیاز یک رهبر را دارا بود.

وی با اشاره به  اینکه عدم ترس از مرگ یکی از ویژگی‌های بارز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: این ویژگی خیلی مهم است، یعنی در تصمیم‌گیری‌هایی که یک رهبر انجام می‌دهد اگر ترس از مرگ داشته باشد قادر به تصمیم‌گیری صحیح نخواهد بود.

آیت‌الله حسینی زنجانی تصریح کرد: آن چیزی که خیلی در بنده موجب اعجاب است این نکته که ایشان هیچ ترسی از مرگ نداشت و بنابریان تصمیمات بسیار حیاتی و به موقع را  در رابطه با پیروزی انقلاب اسلامی گرفت.

وی با بیان اینکه خلوص نیت از دیگر ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) بود، ادامه داد: انگیزه صحیح و نجات مردم و یک کشور اسلامی و نجات شیعه در محور اهداف ایشان بود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر شناسایی دقیق اهداف امام راحل اظهار کرد: همه ما باید در جهت اهداف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قدم برداشته و راه ایشان را ادامه دهیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر