logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۷
[ شناسه خبر : ۷۲۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

هنوز سرمایه‌گذاری برای شهرک برق و آی تی زنجان نداریم/ قادر به ارائه برآورد زمانی برای پاگرفتن شهرک برق و آی تی نیستیم

هنوز-سرمایه‌گذاری-برای-شهرک-برق-و-آی-تی-زنجان-نداریم-قادر-به-ارائه-برآورد-زمانی-برای-پاگرفتن-شهرک-برق-و-آی-تی-نیستیم

معاون استاندار زنجان با اشاره به آخرین وضعیت شهرک برق و آی تی زنجان گفت: هنوز سرمایه‌گذاری برای شهرک برق و آی تی زنجان نداریم.

فرامرز نیک‌سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آخرین وضعیت شهرک برق و آی تی زنجان اظهار کرد: ما از لحاظ زیرساختی این آمادگی را برای استقرار شهرک برق و آی تی داریم.

وی با بیان اینکه کمی در خصوص راه‌های دسترسی مشکل داریم و گاز نیز در حال انجام است، ابراز کرد: حداکثر تا دو ماه آینده شبکه گاز رسانی را در شهرک برق و آی تی خواهیم داشت و جدول گذاری معابر نیز تا حدودی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان بیان کرد: شهرک برق و آی تی به صورت کامل آماده نیست اما آمادگی پذیرش سرمایه گذار را دارد.

وی با بیان اینکه در بازدیدی که اخیرا از شهرک برق و آی تی داشتیم نواقص احصا و به شهرکهای صنعتی منتقل شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال جذب سرمایه گذار در شهرک برق و آی تی هستیم.

نیک سرشت گفت: بضاعتی که استان زنجان به لحاظ نیروی انسانی دارد و با توجه موقعیت جغرافیایی و موفقیت‌هایی که نخبگان این استان در سطح کشور دارند(آسان پرداخت و دیجی کالا) و همچنین صنایع بزرگی که ما در حوزه برق داریم سبب شده تا یک میز تخصصی با حضور سازمان صنعت و معدن اداره کل ارتباطات، پارک علم و فناوری و شرکت شهرکهای صنعتی تشکیل بدهیم تا اینها به دنبال جذب سرمایه گذار باشند.

وی ادامه داد: رایزنی اولیه با یک شرکت انجام شده و قرار است برای احداث برج آی تی و دیگر صنایع وابسته به این امر در این شهرک اقدام کند که مبلغ قراردادی بالغ بر 65 میلیون دلار در قدمهای اولیه برآورد شد اما متاسفانه هنوز به سرانجام نرسیده و رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد.

معاون استاندار زنجان اظهار کرد: با رایزنی‌هایی که انجام می‌شود از برخی از بانکها درخواست می‌کنیم تا برای سبک سازی پایتخت و ارائه خدمات بهتر دیتاسنترهایشان را در استان زنجان مستقر کنند.

وی تصریح کرد: همه اقدامات در حال پیگیری است و اینکه بگوییم استان زنجان تبدیل به قطب آی تی شده هنوز انجام نشده و این نیازمند یک عزم همگانی دارد.

نیک‌سرشت با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم که برای شهرک برق و آی تی سرمایه‌گذار داریم، افزود: ما نمی‌توانیم هیچ بازه زمانی را در خصوص بهره برداری از شهرک برق و آی  تعیین کنیم، بسترها آماده شده اما اینکه شهرک چه زمانی پا می‌گیرد قادر به ارائه برآورد زمانی نیستیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر