logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۷۱۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
بازخوانی بیانات امام خمینی درباره آمریکا/

وظایف مردم و مسئولان در قبال آمریکا/ تأکید پیر جماران بر شعار "مرگ بر آمریکا" تا آخرین لحظات عمر

وظایف-مردم-و-مسئولان-در-قبال-آمریکا-تأکید-پیر-جماران-بر-شعار-"مرگ-بر-آمریکا"-تا-آخرین-لحظات-عمر

موضع امام خمینی در خصوص آمریکا و دشمنی های این حکومت استکباری با ایران کاملاً شفاف بوده است؛ شاید به همین دلیل است که امروز هواداران دوستی با آمریکا نمی‌توانند برای تمایل خود برهان یا ادله‌ای بیاورند.

به گزارش موج رسا; همزمان با نزدیک شدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بازخوانی وصایا و بیانات ایشان درباره آمریکا از این جهت اهمیت دارد که در سال های اخیر برخی از داخل کشور سعی کردند دشمنی آمریکا با ایران را نادیده گرفته و با آنها وارد مذاکره شدند.

خروج آمریکا از برجام در ادامه بدعهدی هایی بود که آمریکا از قبل در ارتباط با ایران آغاز کرده و اکنون نیز تنها مسیر قبلی خود را پیش گرفته و این اقدام مایه تعجب کسانی که سوابق بدعهدی آمریکا را بررسی کرده اند نیست.

امام خمینی (ره) از ابتدا بر دشمنی آمریکا با ایران تأکید می کردند و حتی پایه ریز شعار مرگ بر آمریکا امام خمینی بودند؛ برخی در خاطرات خود نقل می کنند که از امام خواسته اند که در این شعار تجدید نظر کرده و این شعار تعدیل و یا حذف شود اما امام تا آخرین لحظات عمر خود از این شعار دست نکشیدند.

امام و تأکید بر شعار مرگ بر آمریکا تا آخرین لحظات عمر

وصیت نامه سیاسی امام خمینی در واپسین روزهای عمر ایشان نگارش شده است که در آن به شعار مرگ بر آمریکا و لعن و نفرین آنها اشاره واضحی شده است؛ و لازم است در نوحه‏‌ها و اشعار مرثیه و اشعار ثناى از ائمۀ حق ـ علیهم سلام‏اللّه‏ ـ به طور کوبنده فجایع و ستمگریهاى ستمگران هر عصر و مصر یادآورى شود؛ و در این عصر که عصر مظلومیت جهان اسلام به دست امریکا و شوروى و سایر وابستگان به آنان و از آن جمله آل سعود، این خائنین به حرم بزرگ الهى ـ لعنة‏اللّه‏ و ملائکته و رسله علیهم ـ است به طور کوبنده یادآورى و لعن و نفرین شود. و همه باید بدانیم که آنچه موجب وحدت بین مسلمین است این مراسم سیاسى است که حافظ ملّیت مسلمین، بویژه شیعیان ائمۀ اثنى عشر ـ علیهم صلوات اللّه‏ و سلم ـ [است].

آمریکا دشمن اصلی ایران

امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی خود خطاب به همه مردم ایران از دشمنی آمریکا سخن می گویند... ملت ما بلکه ملتهاى اسلامى و مستضعفان جهان مفتخرند به اینکه دشمنان آنان که دشمنان خداى بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانى هستند که از هیچ جنایت و خیانتى براى مقاصد شوم جنایتکارانۀ خود دست نمى‏کشند و براى رسیدن به ریاست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمى‏شناسند. و در رأس آنان امریکا این تروریست بالذات دولتى است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانى است که براى رسیدن به مطامع خود جنایاتى مرتکب مى‏شود که قلمها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند؛ و خیال ابلهانۀ «اسرائیل بزرگ»! آنان را به هر جنایتى مى‏کشاند. و ملتهاى اسلامى و مستضعفان جهان مفتخرند که دشمنان آنها حسین اردنى این جنایت پیشۀ دوره ‏گرد، و حسن و حسنى مبارک هم آخور با اسرائیل جنایتکارند و در راه خدمت به امریکا و اسرائیل از هیچ خیانتى به ملتهاى خود رویگردان نیستند.

علت سفرهای حکام آمریکایی از منظر امام خمینی(ره)

امام خمینی (ره) رفت و آمد های پی در پی و دخالت های حکام آمریکایی به منطقه خاورمیانه را هم به مسئولان بعد از خود گوشزد کرده بود؛  ایشان به روابط پنهانی برخی از کشورهای حاشیه خالیج فارس با آمریکا و اسرائیل اشاره کرده و می فرمایند: «بى انگیزه نیست سفرهاى دائمى مخالفان جمهورى اسلامى به منطقه و مع‏الأسف در بین آنان از سردمداران و حکومتهاى بعض کشورهاى اسلامى، که جز به منافع شخص خود فکر نمى‏کنند و چشم و گوش بسته تسلیم امریکا هستند دیده مى‏شود؛ و بعض از روحانى نماها نیز به آنان ملحقند.»

توصیه امام به وکلای مجلس پیرامون آمریکا

امام در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود به مجلس شورای اسلامی و وکلای ملت به عنوان یک نهاد تأثیرگذار توصیه های جامعی ارائه می دهد. ایشان از عدم وابستگی وکلای مجلس به جریانات آمریکایی سخن می گویند و هشدار می دهند که وابستگی به آمریکا عامل ضربه خوردن ملت بوده است.

امام (ره) در این وصیت نامه می گویند: از مهمات امور، تعهد وکلاى مجلس شوراى اسلامى است. ما دیدیم که اسلام و کشور ایران چه صدمات بسیار غم‏انگیزى از مجلس شوراى غیرصالح و منحرف، از بعد از مشروطه تا عصر رژیم جنایتکار پهلوى و از هر زمان بدتر و خطرناکتر در این رژیم تحمیلى فاسد خورد؛ و چه مصیبتها و خسارتهاى جانفرسا از این جنایتکاران بى‏ارزش و نوکرمآب به کشور و ملت وارد شد. در این پنجاه سال یک اکثریت قلابى منحرف در مقابل یک اقلیت مظلوم موجب شد که هرچه انگلستان و شوروى و اخیراً امریکا خواستند، با دست همین منحرفانِ از خدا بیخبر انجام دهند و کشور را به تباهى و نیستى کشانند.

تحصیل دانشجویان در آمریکا و کشورهای پیرو این حکومت

دوری از آمریکا تا جایی در برای امام خمینی اولویت داشت که حتی ایشان دانشجویان را از تحصیل علم در این کشور منع می کردند؛ هرچند این تحصیل را تا جایی که منجر به وابستگی نمی شد مثبت تلقی می کردند.

ایشان در وصیت نامه خود می فرمایند: «احتیاج ما پس از اینهمه عقب‏ماندگى مصنوعى به صنعتهاى بزرگ کشورهاى خارجى حقیقتى است انکارناپذیر. و این به آن معنى نیست که ما باید در علوم پیشرفته به یکى از دو قطب وابسته شویم. دولت و ارتش باید کوشش کنند که دانشجویان متعهد را در کشورهایى که صنایع بزرگ پیشرفته را دارند و استعمار و استثمارگر نیستند بفرستند؛ و از فرستادن به امریکا و شوروى و کشورهاى دیگر که در مسیر این دو قطب هستند احتراز کنند، مگر ان‏شاءاللّه‏ روزى برسد که این دو قدرت به اشتباه خود پى‏برند و در مسیر انسانیت و انساندوستى و احترام به حقوق دیگران واقع شوند؛ یا ان‏شاءاللّه‏ مستضعفان جهان و ملتهاى بیدار و مسلمانان متعهد، آنان را به جاى خود نشانند. به امید چنین روزى.»

نقش آمریکا در ایجاد توطئه های داخلی کشور

بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 58، امام خمینی این اقدام آنها را ستایش کردند؛ امام خمینی معتقد بودند بسیاری از توطئه های آمریکایی ها از طریق سفارت آمریکا در ایران پیاده می شود.

ایشان همواره بر نقش آمریکایی ها در ایجاد مشکلات داخلی تأکید می کردند؛ تا جایی که در وصیت نامه خود در این باره نوشته اند: «بر اساس اسنادى که از لانۀ جاسوسى امریکا در ایران به دست آمده و منتشر نشده‏ است، دولت امریکا در وارد آوردن فشار بر نظام نوپاى اسلامى بیشترین استفاده را از حزب دموکرات کردستان برده است و همواره ایجاد اغتشاش در این منطقه و حمایت کامل از حزب دموکرات و دیگر گروهکهاى محارب در کردستان، در برنامۀ سازمان سیا قرار داشته است.»

امروز هم که هر گونه اغتشاش و یا آشوبی در کشور رخ می دهد، بررسی سرنخ های موجود و پیگیری آنها به عوامل آمریکایی در داخل یا خارج از کشور می‌رسد.

موضع امام خمینی در خصوص آمریکا و دشمنی های این حکومت استکباری با ایران کاملاً شفاف بوده است؛ شاید به همین دلیل است که امروز هواداران دوستی با آمریکا نمی‌توانند برای تمایل خود برهان یا ادله‌ای بیاورند چرا که امام خمینی به صراحت هر گونه ارتباط با آمریکا را منع کرده‌اند و این ممنوعیت را تا تغییر خوی وحشی‌گری آمریکا ادامه می‌دهند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر