logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۱
[ شناسه خبر : ۷۱۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان مطرح کرد؛

اعتقاد به وعده‌ الهی موجب تحقق اندیشه‌های امام خمینی(ره) شد/ توسعه اقتصادی نباید منجر به تخریب محیط زیست شود

اعتقاد-به-وعده‌-الهی-موجب-تحقق-اندیشه‌های-امام-خمینی(ره)-شد-توسعه-اقتصادی-نباید-منجر-به-تخریب-محیط-زیست-شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه نقش خدا در جای جای تفکرات و اصول مبارزه امام با ظلم مشهود است، گفت:همین اعتقاد سبب شد تا انقلاب اسلامی در مقابل ظالمان جهان و رژیم پهلوی پیروز گردد.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی در نشست با کارکنان و کارمندان اداره کل منابع طبیعی استان زنجان اظهار داشت: دوازدهم محرم سال 42 (15 خرداد) نخستین اعتراض امام (ره) به سیاست‌های ننگین رژیم پهلوی که سبب تبعید ایشان به ترکیه شد. ولی بعد از اعتراض ترکیه مبنی بر بیداری ملت این کشور به دلیل حضور امام (ره)، وی را به عراق تبعید کردند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در نجف اشرف امام (ره) اصول و مبانی کلی حکومت اسلامی را در قالب ولایت فقیه به عنوان درس مطرح کرد و رسما تحرکات خود را آغاز کرد، افزود: این مسئله سبب شد تا همراهان شاه احساس خطر کرده و با حضور در منزل امام (ره) در نجف اشرف وی را از ادامه مسیر منصرف نمایند.

وی با بیان اینکه نقش خدا در جای جای تفکرات و اصول مبارزه امام با ظلم مشهود است، ادامه داد: همین اعتقاد سبب شد تا انقلاب اسلامی پیروز گردد. 

این مسئول با اشاره به وضعیت کنونی منابع طبیعی در سطح کشور و استان زنجان هم گفت: متاسفانه در حوزه حفظ و حراست از منابع طبیعی اقدام شایسته فرهنگی صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه توسعه اقتصادی نباید منجر به تخریب محیط زیست شود، تصریح کرد: متاسفانه اقتصاد کشور ما اقتصاد بیمار است و زمین به عنوان یک متاع مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد و تبدیل به مکانی برای انباشت ثروت می‌شود.

وی آب‌های زیرزمینی را جزو ذخائر استراتژیک دانست و افزود: در هیچ جای دنیا در حالت عادی از این ذخائر استفاده نمی‌شود چرا که دولت ها این منابع را به عنوان ذخیره روزهای حساس مورد استفاده قرار نمی‌دهند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه متاسفانه مصرف آب آشامیدنی در کشور استانداردهای بین المللی را رد کرده است، ادامه داد: ضروریست تا اقدامات فرهنگی‌مان در استفاده از منابع طبیعی پررنگ تر شود.

وی کارکنان و کارمندان منابع طبیعی را نگهبان منابع و ثروت‌های ملی دانست و خطاب به آنان افزود: باید از ثروت نسلهای آینده حفظ و حراست نمائید.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر "باید حفظ و حراست از منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تبدیل شود"، گفت: اقدامات فرهنگی برای حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر