logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۷۱۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
به مناسبت آغاز فعالیت گروه های جهادی در زنجان؛

وقتی اردوی جهادی مقدمه ای بر سبک زندگی اسلامی است/فعالیت 180 گروه شناسنامه دار در زنجان

وقتی-اردوی-جهادی-مقدمه-ای-بر-سبک-زندگی-اسلامی-است-فعالیت-180-گروه-شناسنامه-دار-در-زنجان

اردوی جهادی مقدمه ای بر سبک زندگی جهادی و تعمیق و گسترش روحیه ای جهادی محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; جهاد شمایل دنیای آزادی و استقلال در عرصه کار و تلاش و پیکار علیه فقر و تنگدستی و رذالت و ذلت است.در واقع جهاد برگرفته از ریشه جهده به معنای تلاش و کوشش در راهی است که قدم برداشته می شود.

اگرچه جهاد مختصص قشر خاصی نیست و هر فردی که قلبش برای نظام و انقلاب اسلامی می تپد در اردوهای جهادی شرکت می کند.

امروز جهادگران با درک این موضوع که اصل جنگ، جنگ نرم است؛ بنابراین هر فردی با رویکردی که نسبت به جنگ نرم دارد وارد عرصه های جهادی می شود در این اردوها حضور فعالی دارند.

 

*اردوی جهادی و تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری

اردوهای جهادی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای استفاده از شور و نشاط انقلابی جوانان مستعد در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی است و مهم‌ترین رسالت و اهداف بسیج دانشجویی از برگزاری اردوی جهادی، تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری، خودسازی و رفع محرومیت‌زدایی است.

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری از دیگر اهداف اردوهای جهادی است، اقتصاد مقاومتی مفهومی است که درپی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود، که قطعا باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت های عقلایی و مدبرانه، پیش شرط و الزام چنین موضوعی است. اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است.

 استان زنجان نیز در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی با حضور گروه های جهادی گام های موثری را برداشته است،اردوهای جهادی به همت سازمان بسیج سازندگی زنجان فعالیت های موثری را انجام می دهد.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: امسال تعداد گروه‌های جهادی شناسنامه‌دار به 180 گروه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در  پایان سال گذشته 144 گروه از گروه‌های جهادی در مناطق مختلف استان در عرصه‌های فعالیت کردند، افزود: امسال با توجه به مصادف بودن ماه مبارک رمضان با ایام امتحانات دانشگاهی، زمان اعزام اردوهای جهادی به بعد ماه مبارک رمضان موکول شده است .

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان افزود: انجام پروژه‌های مختلف توسط بسیج سازندگی در بخش اردوهای جهادی بستگی به توان و پتانسیل این گروه‌ها خواهد داشت .

 

*آغاز اردوهای جهادی پس از ماه رمضان

امندی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی امسال پس از پایان ماه مبارک رمضان در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می شود،خاطرنشان کرد: جلساتی در این زمینه برگزار می شود.

در واقع اردوی جهادی مقدمه ای بر سبک زندگی جهادی و تعمیق و گسترش روحیه ای جهادی است،که به آبادانی، رشد فرهنگی و محرومیت‌زدایی از چهره نقاط محروم کشور می‌انجامد.

گروه‌های دانشجویی در قالب اردوهای جهادی تقریبا همه دغدغه ها و علایق و سلیقه ها را توانسته اند پوشش بدهند، هم همان‌هایی که دغدغه آجر روی آجر گذاشتن دارند و هم‌آن‌های که دغدغه کارآفرینی دارند. 

اردوهای جهادی بسیج دانشجویان علاوه بر خدمت رسانی به محرومان به خودسازی هم می پردازند.اردوهای جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است و این توصیف ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌های بچه‌هایی می‌اندازد که امروز خاطره‌شان برای ما الگو است.

دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی در عرصه های عمرانی، بهداشتی، خدماتی، درمانی، فرهنگی، هنری، ورزشی،  اقتصاد مقاومتی، مشاوره ای، امدادی و آموزشی فعالیت هایی را انجام می دهند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر