logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۱
[ شناسه خبر : ۷۱۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

۳۴۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد طی یک سال گذشته در استان زنجان آزاد شدند/ ۱۴ نفر از زندانیان خانم بودند

۳۴۴-نفر-از-زندانیان-جرائم-غیرعمد-طی-یک-سال-گذشته-در-استان-زنجان-آزاد-شدند-۱۴-نفر-از-زندانیان-خانم-بودند

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۳۴۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد طی یک سال  گذشته در استان زنجان آزاد شدند.

به گزارش موج رسا; جعفر گل‌محمدی در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با اشاره به اینکه اگر به کمک این زندانیان نرویم، اتفاقات ناگواری در جامعه می‌افتد، اظهار کرد: آثار و برکات کمک به زندانیان به جامعه برمی‌گردد و در این راستا همه باید برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمک به آزادی زندانیان از چندین محل تامین می‌شود، ابراز کرد: ما برای آزادی زندانیان از گذشته آسیب دیدگان، مصوبات مجلس، کمک‌های خیرین، آورده محکومین و کمک‌های بلاعوض دولت کمک می‌گیریم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه از جشن گلریزان سال گذشته تا به امروز ۳۴۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند، خاطرنشان کرد: ۱۴ نفر از این زندانیان خانم بودند.

وی با اشاره به اینکه افرادی به خاطر سه یا چهار میلیون در زندان هستند، ادامه داد: کل پول مورد نیاز برای آزادی ۳۴۴ نفر ۲۴ میلیارد تومان بود که ۴۱ درصد آن یعنی ۱۰ میلیارد تومان از محل گذشت شکات تامین شده است.

گل‌حمدی با بیان اینکه آورده محکومین ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بیمه‌ها، ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از وام بانکی، کمک‌های کمیته امداد و ... و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از محل کمک های بلاعوض ستاد دیه کشور تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک های موردی خیرین در طول سال ۶۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان زنجان نیز ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۳ زندانی جرائم غیرعمد در استان وجود دارد که نیازمند کمک خیرین هستند، اظهار کرد: برخی از خیرین در استان در طول سال تا ۱۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های موردی خیرین گفت: در همین ۹ خرداد ماه خانمی در زنجان ۵ زندانی را آزاد کرده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر