logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰
[ شناسه خبر : ۷۱۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شاعر آیینی زنجان:

زنجان قابلیت تبدیل به پایتخت شعر آیینی کشور را دارد

زنجان-قابلیت-تبدیل-به-پایتخت-شعر-آیینی-کشور-را-دارد

شاعر آیینی زنجان گفت: استان زنجان قابلیت این را دارد که عنوان پایتخت شعر آیینی کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش موج رسا; سرپرست و جمعی از کارکنان حوزه هنری زنجان، شاعران جوان و هنرمندان استان زنجان، با شاعر اهل بیت حاج ولی الله کلامی دیدار کردند.

امیر نعمتی، سرپرست حوزه هنری زنجان،در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از استاد حاج ولی اله کلامی مبنی بر زحمات چندین ساله وی در راستای اشاعه فرهنگ شعر آیینی در بین شاعران استان، گفت: بی شک حضور استادکلامی در استان باعث رشد و شکوفایی استعداد شاعران نوقلم و تازه کار در عرصه شعر آیینی خواهد شد.

وی افزود: هرجا صحبت از شعر و شاعری بوده، قطعا نامی از استاد کلامی در میان است که این ناشی از عنایت اهل بیت (ع) بوده است.

در این دیدار استاد کلامی با اشاره به سیر تحول شاعری خود، گفت: استان زنجان قابلیت این را دارد که عنوان پایتخت شعر آیینی کشور را به خود اختصاص دهد و شاعران جوان استان توانایی منحصر به فردی را در سرودن شعر آیینی دارند که در صورت توجه مسئولین فرهنگی و هنری قطعا سروده های فاخر و تاثیرگذاری در این عرصه خواهیم داشت.

گفتنی است، تا به امروز 31 جلد از سروده‌های این شاعر و مادح آل عبا(ع) منتشر شده است که24 جلد عرض ارادت به اهل بیت و 4 جلد راجع به انقلاب (ترکی و فارسی) و 2 جلد دیوان فارسی و 1جلد فهرست آثار چاپ شده است.

لازم به یادآوری است، به دنبال سفر پر برکت رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای به زنجان در سال 1382، ایشان در محضر معظم له در گردهمایی «ایثارگران و نخبگان زنجان» چند غزل قرائت نمودند که مورد تحسین حاضرین و عنایت خاص رهبر بزرگوار قرار گرفت و ایشان فرمودند: «کلامی را کلام از دل برآید ... ». به همین خاطر دیوان دوم فارسی استاد به نام «کلام دل» عنوان گرفت.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر