logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۷۱۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بر اساس پیمایش ملی؛

مشکلات اقتصادی مهترین نگرانی و دغدغه مردم زنجان است/ پایین آمدن سن ازدواج در روستاها و برخی مناطق حاشیه زنجان

مشکلات-اقتصادی-مهترین-نگرانی-و-دغدغه-مردم-زنجان-است-پایین-آمدن-سن-ازدواج-در-روستاها-و-برخی-مناطق-حاشیه-زنجان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: بر اساس پیمایش ملی با عنوان وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران، مهمترین نگرانی و دغدغه فرد در زندگی مشکلات اقتصادی با 34.2 درصد در بالاترین درجه قرار گرفته است.

به گزارش موج رسا; مسیح الله سلطانی در جلسه هم اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در خصوص چالش های حوزه اجتماعی و فرهنگی و نقش اصحاب فرهنگ،هنر و رسانه ،با حضور استاندار زنجان، اظهار داشت: در سه دهه اخیر پیمایش های متعددی در حوزه اجتماعی و فرهنگی انجام شده است که یافته های آن تنها در سطه ملی و حداکثر در سطح استانی قابلیت تعمیم داشته است.

وی با اشاره به انجام پیمایش ملی با عنوان وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران، افزود:این پیمایش با نمونه 82 هزار و 500 نفری با واحد آماری 18 سال به بالا در 426 شهر مراکز شهرستان ها در کشور انجام شده است.

این مسئول بیان داشت: این پیمایش در استان زنجان با بررسی همزمان رفتارها و نگرش ها در هشت مرکز شهرستان استان در 35 موضوع با حجم نمونه یک هزار و 418 نفر انجام شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان افزود: 34 درصد جوان و 19 درصد پنجاه سال به بالا در این پیمایش سنجش شده است.

سلطانی با بیان اینکه چهل شاخص در این پیمایش مورد توجه بوده است ،افزود: ارزش های بنیادین یکی از گزینه های سنجش است که از عوامل خوشبختی در آمد مناسب با 19.56 درصد در صدر قرار دارد.

وی افزود: بر اساس این پیمایش مهمترین نگرانی و دغدغه فرد در زندگی نیز مشکلات اقتصادی با 34.2 درصد در بالاترین درجه قرار گرفته است و مسائل فرهنگی و اجتماعی کمتر مورد توجه مردم بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه احساس آزادی و امنیت نیز بیش از65 درصد مردم زنجان معتقدند که از آزادی و احساس امنیت برخوردارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: تغییرانت زیاد قیمت ها و بی ثباتی اقتصادی با 80 درصد از دغدغه های اجتماعی مردم زنجان در این پیمایش گزارش شده است.

سلطانی گفت: بر اساس این پیمایش می توان نتیجه گرفت که مردم بیشتر به مسائل معیشتی و اقتصادی توجه داشته و کمتر به مسائل اجتماعی و فرهنگی می پردازند.

وی بیان داشت: احساس امنیت در استان زنجان بالا بوده و زنجان از استان های امن کشور است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به شکسته شدن قبح برخی از آسیب های در جامعه به ویژه در خصوص طلاق، افزود: سن ازدواج بر اساس این پیمایش در روستاها و برخی مناطق حاشیه شهر پایین آمده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر