logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۴
[ شناسه خبر : ۷۱۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
تحقق "شعار ما می‌توانیم" توسط بسیج سازندگی استان زنجان

250 کارگاه برای اشتغال افراد جویای کار ایجاد شد/ پیش بینی اعتبار 100 میلیارد ریالی برای سال 97

250-کارگاه-برای-اشتغال-افراد-جویای-کار-ایجاد-شد-پیش-بینی-اعتبار-100-میلیارد-ریالی-برای-سال-97

بسيج سازندگي با ارائه تسهیلات و راهنمايي‌هاي لازم فرصت دوباره‌ای برای کارآفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه ایجاد کرده است.

به گزارش موج رسا; همواره اين سؤال مطرح است كه بسيج سازندگي با جهاد سازندگي ابتداي انقلاب چه تشابه و تمايزی دارد، بايد گفت، تشابه اصلي در نقش و كاركرد احياء ارزشهای جهادی است.

تأسيس سازمان بسيج سازندگي به سال 1379 برمي‌گردد كه براساس تدابير مقام معظم رهبري براي شكوفايي استعدادهاي ذخيره شده در جوانان اين سازمان با هدف استفاده از نيروي نشاط جوانان براي سازندگي كشور تشكيل شد.

بسيج سازندگي به دنبال اين است كه فرهنگ خدمات‌رساني را در بين آحاد مختلف جامعه نهادينه كند و از ظرفيت‌هايي كه در استانها مجموعه اجرايي كشور وجود دارد، استفاده نموده و خدمات رايگان به مردم ارائه كند.

ارائه تسهیلات اشتغالزایی و حمایت از کارآفرینان یکی از حوزه‌های کاری سازمان بسیج سازندگی بوده که با حمایت از اشتغال به خصوص در مناطق محروم به کمک محرومان جامعه رفته است، علاوه بر اشتغالزایی اجرای طرحهای محرومیت زدایی نیز از جمله فعالیتهای بسیج سازندگی بوده که در استان زنجان نیز خدمات خوبی ارائه شده است.

فرهاد امندی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا در مورد حمایت از اشتغال در استان با اشاره به اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است با اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی برای 2000 نفر شغل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این طرحها در حوزه کشاورزی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی است، افرود: اولویت کاری ما در مرحله نخست با متقاضیان مناطق محروم و روستاهای شهرستانهای استان خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال برای کل استان 100 میلیارد ریال اعتبار در این خصوص اعلام شده است، خاطرنشان کرد: در سال 96 میزان تسهیلات پرداختی حوزه اشتغالزایی 30 میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 250 کارگاه ایجاد شد، ابراز کرد: بیشترین استقبال متقاضیان در حوزه دامداری و صنایع دستی بود.

امندی با اشاره به فعالیت‌های حوزه محرومیت زدایی خاطرنشان کرد: مجموع پروژه‌های ریز و درشت انجام شده در سال گذشته 333 مورد بود که شامل احداث، تکمیل و مرمت بوده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز طرحهای محرومیت زدایی را در مناطق مختلف استان اجرا خواهیم کرد، گفت: برای مرحله نخست 200 پروژه را در صورت تحقق اعتبار آغاز خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به تاکید جدی مقام معظم رهبری به ایجاد فرصت‌های شغلی و اشتغال برای جوانان بیکار افزود: بسیج سازندگی همواره پیشرو در اجرای طرح‌های اقتصادی و برگزاری اردوهای جهادی و هجرت و در همه عرصه‌ها اعم از اقتصادی، آموزشی، بهداشتی، فنی و حرفه‌ای، خدمات‌رسانی، عمرانی، مرمت ، بهسازی و زیباسازی مدارس بوده و موفق به اجرای طرح های مختلفی در مناطق مختلف کشور شده که دستاورد تمامی این فعالیت‌ها ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در 3 محور مهم محرومیت‌زدایی، اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی فعالیت دارد، گفت: خوشبختانه امروزه شاهد دستاوردهای ان در تمامی مناطق کشور و به ویژه در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده هستیم که استان زنجان نیز از این امر مستثنی نبوده و از سال‌های گذشته تا به امروز بسیج سازندگی پیشرفت و آبادانی‌های زیادی را برای منطقه به ارمغان آورده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر