logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۶
[ شناسه خبر : ۷۱۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بحران استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

سیل 250 میلیارد ریال به استان زنجان خسارت زد/ پیش‌بینی بارشهای رگباری به مدت سه روز در استان

سیل-250-میلیارد-ریال-به-استان-زنجان-خسارت-زد-پیش‌بینی-بارشهای-رگباری-به-مدت-سه-روز-در-استان

مدیرکل بحران استان زنجان با اشاره به میزان خسارتهای وارد شده گفت: سیل 250 میلیارد ریال به استان زنجان خسارت زد.

صفی‌الله کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان خسارت سیل در استان زنجان اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر و خسارات سیل به کل استان 25 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه سیل در استان دو کشته برجای گذاشته است، ابراز کرد: بیشترین خسارت به شهرستان ماهنشان وارد شده و بعد از آن شهرستان زنجان در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرکل بحران استان زنجان با اشاره به اینکه در شهرستانهای ماهنشان، زنجان و خدابنده علاوه بر باغات و مزارع، تاسیسات زیربنایی بیشترین آسیب را دیده‌اند، خاطرنشان کرد: در خرمدره فقط باغات و مزارع آسیب دیده‌اند.

وی با اشاره به تخریب پلها، شانه‌های جاده‌ها، آسیب کانالهای انتقال آب و آب‌بندها عنوان کرد: 200 راس توسط سیل تلف شدند که بیشتر خسارتها در شهرستان ماهنشان بوده است.

کرامتی با بیا اینکه 21 میلیارد تومان به شهرستان ماهنشان خسارت وارد شده است، افزود: 4 میلیارد دیگر مروبط به شهرستانهای دیگر بوده است که شهرستان زنجان بیشترین سهم را دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز، فردا و پس فردا شاهد بارش رگباری در استان زنجان خواهیخم بود، تصریح کرد: از هم استانی‌ها، مسافرین، کشاورزان و دامداران درخواست داریم تا موارد ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل بحران با تاکید بر عدم توقف و اسکان در بستر و حریم رودخانه‌ها اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم هرگز در مناطق کوهستانی و سیلابی هرگز اسکان نیابند و از سفرهای غیرضروری در این مناطق پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه هشدارهای عوامل راهداری و پلیس جدی گرفته شود، ادامه داد: در اتفاق مربوط به روستای اندآباد اگر جان باختگان به هشدارهای راهداری و شورای روستا توجه می‌کردند این حادثه برای آنها اتفاق نمی‌افتاد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر