logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
[ شناسه خبر : ۷۱۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
با بذل کمک های خداپسندانه؛

وقتی رمضان،بندهای زندانیان گرفتار را باز می کند / فردا جشن گلریزان در زنجان برگزار می شود

وقتی-رمضان،بندهای-زندانیان-گرفتار-را-باز-می-کند-فردا-جشن-گلریزان-در-زنجان-برگزار-می-شود

همزمان با نهم خرداد ماه، چهاردهم ماه رمضان،جشن گلریزان در زنجان برگزار می شود.

به گزارش موج رسا;آیین گلریزان زندانیان دربند، در ماه مبارک رمضان و در ایام میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام برگزار می‌شود تا گلریزان، جشنی برای رهایی از زندان و ایجاد امنیت و سلامت برای جامعه و خانواده‌ها باشد.

گلریزان در واقع ریختن گل زندگی و امید به همنوعان محسوب می شود که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های رنج کشیده هدیه می‌کنیم و زندانیان جرائم غیر عمد را که از بد روزگار گرفتار بندهای زندان شدند را نجات می دهیم.

در ایام ماه مبارک رمضان سنت زیبا و دیرینه گلریزان و جشن آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به همت ستاد دیه در سراسر کشور برگزار می‌شود که در این راستا بسیاری از زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواده باز می‌گردند.

کلید برگزاری جشن گلریزان همیشه با هدیه مقام معظم رهبری زده می‌شود و ایشان در ایام برگزاری این جشن انسانی، کمک‌های مالی شایانی را به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه برای آزادی زندانیان نیازمدن اهدا می‌کنند و دیگر مسئولان هم به تبعیت از رهبر معظم انقلاب در این امر خدا پسندانه شرکت می‌کنند.

"علاء اادین کریمی" مدیرکل زندان های استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در شهرستان های استان زنجان، اظهار کرد: در سال گذشته به کمک خیرین استانی و اعتبارات ستاد دیه کشور و استان تعداد ۳۳۹ نفر از مددجویان جرایم غیر عمد در سطح زندانهای استان آزاد شدند.

وی بیان کرد: کل بدهی این افراد 240 میلیارد  ریال بوده که از این مبلغ با تلاش مددکاران زندان های استان مبلغ 98 میلیارد توسط شاکیان گذشت شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین مبلغ پنج میلیارد 980 میلیون ریال توسط خیرین استانی، مبلغ 40 میلیارد ریال در قالب کمکهای بلاعوض ستاد دیه کشور و استان، مبلغ 53 میلیارد و 276 میلیون ریال در قالب وام های قرض الحسنه و  الباقی در قالب آورده محکوم، قبولی اعسار و پرداختی توسط بیمه خودرو انجام  شده است.

مدیرکل زندان های استان زنجان در ادامه تعداد مددجویان جرائم غیر عمد در سطح زندان های استان را ۲۶۳ نفر با مبلغ بدهی ۲۷۰ میلیارد ریال عنوان و ابراز امیدواری کرد که در سال جاری این افراد با کمک خیرین استانی و در قالب برنامه های جشن گلریزان و همچنین اعتبارات ستاد دیه کشور و استان از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگردند.

وی با بیان اینکه جشن گلریزان 9 خرداد ماه ساعت 19 در دارالقران کریم زنجان برگزار می‌شود، گفت: جشن گلریزان در شهرستان ابهر هفت خرداد ماه مصادف با ۱۲ رمضان از ساعت ۱۸ تا اذان مغرب در سالن شهید باهنر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: جشن گلریزان در  شهرستان خرمدره 12 خرداد مصادف با ۱۷ رمضان از ساعت ۱۸ تا اذان مغرب در سالن کشاورزی فرمانداری خرمدره برگزار می‌شود.

کریمی اظهار کرد: خانواده‌های این زندانیان به دلیل نبود سرپرست خانواده با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و باید به این افراد کمک شود.

وی افزود: زندانیان جرائم غیر عمد در استان زنجان افراد آبرومندی هستند که با کمک‌های خیرین می توانند به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

کریمی یادآور شد: خوشبختانه ستاد دیه استان زنجان با همکاری مردم خیرخواه زنجان در بحث کمک‌های مردمی عملکرد خوبی داشته است.

گفتنی است،ماه رمضان، ماه گره‌گشایی از زندگی مسلمانان، خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها است و آزادسازی اسیران و زندانیان در بندی که به علل غیرعمد در زندان به‌سر می‌برند نیز از جمله خدمات اثرگذاری است که باید با فرهنگ‌سازی مناسب در دستور کار آحاد مردم جامعه قرار گیرد و این مهم برای آزادی زندانیان همت بلند مردم را می‌طلبد.

انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد در چند سال اخیر با هدف کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان سعی دارد تا با برگزاری جشن گلریزان، گره از مشکل زندانیانی که به دلایل غیرعمد، در بند گرفتار شده‌اند بردارد، تا با گره‌گشایی از این زندانیان و انفاق، آرامش را برای آنان و خانواده‌های‌شان به ارمغان آورد.

سال گذشته 306 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند و آبرومند از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده باز گشتند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر