logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۷۱۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان؛

برنامه های رمضانی در مناطق آسیب پذیر زنجان تشریح شد/ رمضان بهترین فرصت برای بهره گیری از اقیانوس هدایت قرآن کریم

برنامه-های-رمضانی-در-مناطق-آسیب-پذیر-زنجان-تشریح-شد-رمضان-بهترین-فرصت-برای-بهره-گیری-از-اقیانوس-هدایت-قرآن-کریم-

از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان؛برنامه های رمضانی در مناطق آسیب پذیر تشریح شد.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری، در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان ویژه برنامه هایی برای مناطق آسیب پذیر اجرا می شود.

وی با اشاره به اجرای مسابقه در محضر رمضان در هفت نقطه شهر زنجان،خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های احکام و آداب کسب و کار هم در این مناطق به اجرا درمی آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: بحث آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری محسوب می شود و این سازمان خود را مکلف می داند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با شناسایی این مناطق و ارائه برنامه های محتوایی اقدام کند.

حجت الاسلام صفی یاری به اجرای ویژه برنامه کودکان و نوجوانان با اعزام مبلغ و مبلغات در این مناطق اشاره کرد و گفت: دوره های آموزشی سبک زندگی قرآنی و اسلامی در این مناطق دنبال می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این ویژه برنامه های در مناطق اسلام‌آباد، بیسیم، نجف‌آباد، گولجیک آباد، کوی شهدا، سایان، خان‌دره که مجری طرح آسیب‌های اجتماعی هستند، اجرایی می شود.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: تقویت احترام به قانون، خودباوری روحیه دین‌داری، موضوعات فرهنگی و معنوی، اعتیاد، فساد اخلاقی، فروپاشی خانواده، خشونت و قانو‌‎ن‌گریزی در طرح  آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است  حجت الاسلام  صفی یاری، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و بهترین فرصت برای بهره گیری از اقیانوس رحمت و هدایت قرآن کریم است،افزود: باید این ماه را غنیمت شمرد و به سمت بهره گیری از بهار رحمت و مغفرت هدایت کرد.

وی ادامه داد: دعای شعبانیه اقیانوسی از معارف دینی و معرفتی است که پیامبر گرامی اسلام برای آمادگی و بصیرت کامل مردم ایراد فرمودند.

این مسئول برضرورت توجه به نکات نهفته شده در این دعا تاکید کرد و گفت: در این دعا ابتدا بحث سلامت دینی مطرح شده است آنجا که پیامبر خطاب به حضرت علی(ع) فرمودند: "علی جان تو در این ماه به شهادت می رسی و ایشان که از شهادت خود نگران نبودند تنها سوالی که از پیامبر پرسیدند این بود که آیا در روزی که به شهادت می رسم در سلامت دین هستم".

 حجت الاسلام صفی یاری ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در پاسخ به سوال حضرت علی(ع) می فرمایند: بله علی جان در سلامت دینی به شهادت می رسی و همین مساله باید اهمیت سلامت در دین را برای ما عیان کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اسرار ماه مبارک رمضان و روزی که می توان در سلامت دین باقی ماند این است که از فرصت های معنوی این ماه به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: یکی از سئوالات اصحاب از پیامبر در خصوص اعمال و آداب این ماه مبارک بود که ایشان در پاسخ همگان را به پرهیز از حرام الهی دعوت کردند.

 حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه از ماه مبارک رمضان می توان برای بیمه خود در برابر خطاها و گناهان استفاده کرد، گفت: ماه مبارک رمضان تمرین عبودیت، بندگی، اطاعت از پروردگار و پرهیز از حرام است.

 به گفته وی، با الهام از آموزه های الهی می توان برای خودسازی تلاش کرد و علاوه بر پالایش خود از گناهان در راستای پالایش جامعه از آلودگی ها گام برداشت.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر