logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۷
[ شناسه خبر : ۷۱۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست شرکت توزیع فرآورده های نفتی استان زنجان خبرداد

صرفه جویی مصرف 13 میلیون لیتری بنزین در استان زنجان

صرفه-جویی-مصرف-13-میلیون-لیتری-بنزین-در-استان-زنجان

سرپرست شرکت توزیع فرآورده های نفتی استان زنجان با اشاره به میزان مصرف بنزین در استان زنجان گفت: نزدیک به 13 میلیون لیتر بنزین در دو ماه نخست امسال در زنجان صرفه جویی شد.

محسن شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش مصرف CNG استان اظهار کرد: میزان مصرف گاز طبیعی فشرده طی 2 ماهه سال جاری 25 میلیون و 113 هزار متر مکعب و مدت مشابه 24 میلیون و 850 هزار متر مکعب بوده که میزان مصرف در مقایسه با سال گذشته یک درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری مصرف CNG استان در حدود 12 میلیون و 700 هزار متر مکعب بوده که در قیاس با اردیبهشت ماه سال 96 با مصرفی در حدود 12 میلیون و 426 هزار متر مکعب حاکی از یک رشد 2 درصدی مصرف اردیبهشت ماه استان در سال جاری دارد .

سرپرست شرکت توزیع فرآورده های نفتی استان زنجان ابراز کرد: میزان مصرف 12میلیون متر مکعب CNG استان در اردیبهشت ماه سال جاری منجر به صرفه جویی 13 میلیون لیتری در مصرف بنزین شده است.

وی در ادامه افزود: سهم CNG از سبد حمل و نقل استان نیز در سال جاری در حدود 29 درصد به ثبت رسیده است.

سرپرست شرکت توزیع فرآورده های نفتی استان زنجان در ادامه همچنین به تفکیک به میزان مصرف CNG اردیبهشت ماه سال جاری در نواحی سه گانه اشاره کرد و افزود: میزان مصرف گازطبیعی فشرده در ناحیه مرکزی 7 میلیون و 432 هزار متر مکعب بوده که 7 میلیون و 500هزار لیتری در بنزین صرفه جویی  شده است.

وی با اشاره به سهم 27 درصدی CNG در سبد حمل و نقل استان بیان کرد: میزان مصرف گاز طبیعی فشرده در ناحیه ابهر 4 میلیون متر مکعب که منجر به صرفه جویی 4 میلیون لیتری در بنزین شده است.

شهبازی به سهم 24 درصدی CNG در سبد حمل و نقل و در ناحیه قیدار اشاره کرد و افزود: میزان مصرف گاز طبیعی فشرده در این ناحیه یک میلیون و 170هزار متر مکعب بوده که سبب صرفه جویی یک میلیون و 200هزار لیتری در مصرف بنزین در این ناحیه شده که مصرف CNG در این ناحیه در سبد حمل و نقل سهم 29 درصدی دارد.

وی با اشاره به در سرویس بودن همه جایگاههای CNG استان با حداکثر ظرفیت و درخواست از مراجعین جهت رعایت کامل الزامات ایمنی خاطر نشان کرد: هیچگونه مشکلی در استان تامین این سوخت جهت هم استانی های وجود ندارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر