logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳
[ شناسه خبر : ۷۱۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خبرداد

اجرای 79 پروژه از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان

اجرای-79-پروژه-از-سوی-قرارگاه-پیشرفت-و-آبادانی-استان-زنجان

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از  اجرای 79 پروژه از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان در سال گذشته خبرداد.

به گزارش موج رسا; سرهنگ ابوالفضل طهماسبی در نشست خبری اعلام برنامه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان، اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مناطق محروم و شکوفا کردن دهستان های استان در سپاه استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این قرارگاه جلسات مختلفی را برگزار کرده است،افزود: فعالیت های این قرارگاه در سه دهستان در 89 روستا اجرایی شده است.

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در عرصه های فرهنگی، اشتغال، و معیشت، بهداشت و سلامت، عمران و زیرساخت،گفت: این فعالیت ها با همکاری ادارات،نهادها،مشارکت مردم و خیرین اجرایی می شود.

طهماسبی بیان داشت: از جمله اقدامات این قرارگاه تشکیل هسته های جهادی در اکثر روستاها بود که شوراهای اسلامی، هئیت امنای مساجد، معتمدین، ریش سفیدان، امام جماعت و جوانان علاقه مند عضو این هسته ها هستند.

وی با اشاره به اجرای مطالعات میدانی روستا به روستا با حضور کارشناسان از مطالعه 2 هزار و 500 صفحه سند مربوط به این روستاها خبر داد و بیان داشت:6 هزار صفحه آمار و اطلاعات در پنج محور جمع آوری شده است.

این مسئول از برگزاری 100 جلسه در شهرستان ها و تهیه سند مطالعاتی سه دهستان خبرداد و گفت:تهیه نقشه گرافیکی دهستان ها از دیگر اقدامات محسوب می شود.

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان در مرحله اول 55 پروژه را با اعتبار 70 میلیارد ریال برنامه ریزی کرد که در سال گذشته 25 پروژه با پیشرفت فیزیکی 50 تا 100 درصد اجرایی شده است.

طهماسبی با اشاره به استفاده از سایر منابع،مشارکت های مردمی،اردوهای جهادی،ارگان ها  و خیرین با 10 میلیارد و 141 میلیون ریال،افزود: از سرریز پروژه های ذکر شده،مشارکت خیرین و ائمه جماعت 24 پروژه در مرحله اول اضافه شده است که به مجموع 79 پروژه رسیده است.

وی با بیان اینکه کارگروه های اشتغال و معیشت یکی از کارگروه های ویژه این قرارگاه محسوب می شود، افزود:در این زمینه با همکاری سایر ادارات و فعالیت های خوبی انجام شده است.

این مسئول با اشاره به برنامه های کارگروه فرهنگی و اجتماعی،گفت:در قالب این کارگروه 18 روحانی به همراه خانواده در این سه دهستان استقرار یافته اند.

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با تقدیر از روحانیون مستقر، گفت: روحانیون با وجود مشکلات به صورت جهادی در روستاها مستقر شده  و بیشتر از وسایط نقلیه برای تردد استفاده می کنند.

طهماسبی دیدار با خانواده های آسیب پذیر و اجرای برنامه های ویژه فرهنگی را از دیگر برنامه های این قرارگاه عنوان کرد و گفت: در سال گذشته راهپیمایی 22 بهمن در روستاهایی برگزار شد که تا کنون این برنامه را نداشته اند.

وی با اشاره به دیدار  و تفقد از خانواده های شهدا، برگزاری کلاس های آموزشی قرآن، حل اختلافات خانوادگی، قومی و زمینی به عنوان دیگر اقدامات،بیان داشت: اصلاح ساختار هیئت امنا و همکاری با مسئولان فرهنگی برای رفع معضلات از دیگر اقدامات در این زمینه است.

این مسئول از احصای مدارس نیازمند مرمت،تجهیز 20 کتابخانه روستایی،فراخوان مسابقه انشا نویسی خبرداد و گفت:جوایز این مسابقات نیز در قالب اقتصاد مقاومتی از جمله دستگاه جوجه کشی، چرخ خیاطی و از این نوع است.

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه در سال 97 کارهای خوبی در دست اقدام است و بیش از 50 میلیارد ریال است که سهم قرار گاه 25 میلیارد ریال است،پروژه ها اجرایی می شود.

طهماسبی افزود: مابغی هزینه ها با مشارکت ادارت و سازمان های استان،تامین می شود و انتظار بیشتری از استاندار و فرمانداران و مدیران کل است که به اجرای این پروژه ها کمک کنند.

وی با اشاره به اجرای 14 پروژه آب شرب، 5مورد محل ذخیره آب کشاورزی ، کانال کشاورزی، 5 مورد ساخت خانه عالم،گفت: مشارکت مردم در اجرای پروژه ها بسیار زیاد است و هر جا که مردم پای کار بوده اند، هزینه ها نصف شده است.

وی گفت: در مجموع 34 پروژه در سال جاری اجرایی می شود و سیاست ما مشارکت مردم،هر جا پروژه انجام می شود با صورتجلسه به متولیان امر گزارش دهی می شود.

این مسئول با اشاره به در نظر گرفتن اشل ها و پارامترهای ادارات در احداث پروژه ها،گفت: موازی کاری در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به مشارکت آستان قدس رضوی در اجرای 9 پروژه، گفت: خیرین نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده اند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر