logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۷۱۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان به موج رسا پاسخ داد

دستاوردهای سفر استاندار زنجان به ترکیه چه بود؟/ پیشنهادات استاندار زنجان و قولهای طرف‌های ترک برای سرمایه‌گذاری در زنجان

دستاوردهای-سفر-استاندار-زنجان-به-ترکیه-چه-بود؟-پیشنهادات-استاندار-زنجان-و-قولهای-طرف‌های-ترک-برای-سرمایه‌گذاری-در-زنجان

معاون استاندار زنجان دستاوردهای سفر استاندار زنجان به ترکیه را تشرح کرد.

فرامرز نیک‌سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سفر اخیر استاندار زنجان به ترکیه و دستاوردهای این سفر برای استان اظهار کرد: این سفر به همراه تعدادی از مسئولان استان و بخش خصوصی به استانبول و ازمیر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از سفر به استانبول بازید از کارخانجات حیات هلدینگ بود، ابراز کرد: خوشبختانه حیات هلدینگ در استان زنجان مجموعه به نام پارس حیات در استان زنجان دارد، در این سفر پیشنهاد شده تا برای تکمیل خط تولید مواد شوینده و احداث کارخانه منسوج نبافته توسط حیات هلدینگ اقدام شود که طرف ترک اعلام آمادگی کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه شرکت دیگری به نام پاک حیات در استان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این پروه با سرمایه‌گذاری 38 میلیون یورو در استان اجرا خواهد شد که امیدواریم تا نیمه سال 97 با اشتعالزایی 400 نفر به صورت مستقیم آماده بهره برداری شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت پارس حیات در گذشته 70 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در استان داشته است، عنوان کرد: حداقل 300 نفر به صورت مستقیم در پارس حیات مشغول کار هستند، این شرکت در زمینه محصولات سلولزی، بهداشتی و دستمال کاغذی فعالیت دارد که 150 هزار تن در سال حجم تولید دارد.

نیک‌سرشت با اشاره به بازید استاندار زنجان از کارخانجات کاستامونو انتگره ترکیه ادامه داد: این کارخانه در زمینه تولید نئوپان، ام دی اف و پارکت فعالیت دارد و استاندار زنجان از این کارخانه خواست تا در استان زنجان نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

وی با بیان اینکه نشست با سهامداران و صاحبان سرمایه فولاد ناب آرش از دیگر برنامه‌های استاندار زنجان بود، افزود: تا پایان سال جاری فولاد ناب آرش در استان زنجان بهره برداری خواهد شد، این شرکت 58 میلیون دلار در استان سرمایه‌گذاری کرده که برای 500 نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه قرار شده یک میز کار جداگانه‌ و ویژه‌ای متشکل از اعضای شرکت فولاد ناب آرش، دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری زنجان و فرمانداری ابهر تشکیل شود، اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا این کارخانه تا پایان سال به بهره بردار کامل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر استاندار زنجان به ازمیر ترکیه خاطرنشان کرد: بازدید از نمایشگاه بین المللی زیتون و آشنایی با آخرین تکنولوزی در حوزه فرآوری زیتون از اهداف این سفر بود، در حاشیه این بازدید دو شرکت ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری و احداث کارخانه در استان زنجان اعلام آمادگی کردند.

نیک‌سرشت دیدار با مدیرعامل و مسئول نمایشگاه بین المللی ازمیر از دیگر برنامه‌های سفر استاندار زنجان بود، خاطرنشان کرد: استاندار زنجان در این دیدار پیشنهاد داد تا ارتباطات و همکاری‌های دو طرفه بین نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان و ازمیر افزایش یابد که برگزاری جشنواره روستایی پیشنهاد استاندار زنجان بود، همچنین به جشنواره آش و غذای اکو نیز اشاره شد که مورد استقبال طرف ترک قرار گرفت.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و فرهنگی دو طرف در نمایشگاه‌ها از دیگر مواردی بود که در این دیدار مطرح شد، عنوان کرد: دیدار با فعالان اقتصادی از دیگر برنامه‌های استاندار زنجان در ازمیر بود که ظرفیت‌های دو استان برای گسترش ارتباطات اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد تیمی از ازمیر نیز از استان زنجان بازدیدی داشته باشند.

معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه ما 160 شرکت ایرانی فعال و ثبت شده در ازمیر داریم، ابراز کرد: به طور طبیعی نیاز است تا چند شرکت ترک نیز در ایران و همچنین استان زنجان سرمایه‌گذری کنند.

وی با بیان اینکه بازدید از شرکت سرمایه‌گذاری ایزکا از دیگر برنامه‌های سفر استاندار زنجان بود، اظهار کرد: این شرکت بالغ بر یک میلیارد دلار در پروژه‌های مختلف از جمله فرودگاه، مترو، بیمارستان و مجتمع‌های مسکونی هزار واحدی سرمایه‌گذاری کرده است، ما چند طرح از جمله ساخت هتل 5 ستاره و بیمارستان را پیشنهاد دادیم و طرف ترک نیز قول داد تا ظرف یک ماه آینده بازدیدی از استان زنجان و پروژه‌های پیشنهادی ما داشته باشد.

نیک‌سرشت با اشاره به نشست استانداران ازمیر و زنجان در ادامه این سفر خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه همکاری علمی و تحقیقاتی، همکاری در حوزه زیتون، تبادل کارشناس، تبادل ارقام گیاهی و همکاری در حوزه صنایع بسته بندی از جمله مواردی بود که در این دیدار بحث و بررسی شد.

وی با بیان اینکه برقراری پرواز مستقیم بین زنجان و ازمیر موضوعی بود که در دیدار استانداران زنجان و ازمیر مورد بررسی قرار گرفت اما هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم، گفت: پروازتهران به ازمیر فقط در ماه‌های گرم سال وجود دارد که ما به دنبال این هستیم تا پروزار زنجان-ازمیر را هم راه اندازی کنیم البته این موضوع به شرکت‌های داخلی ما و ترکیه بستگی دارد.

معاون استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در آینده شاهد گشترش روابط اقتصادی استان زنجان و ترکیه به ویژه استان ازمیر خواهیم بود، تصریح کرد: استان زنجان ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد که به نظرم بتوانیم با ترکیه همکاری ها یخوبی داشته باشیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر