logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۷۱۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خرمدره خبر داد

صدور بیش از 2 هزار فقره سند مالکیت روستایی در شهرستان خرمدره/ پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی برای 1596 واحد مسکونی روستایی

صدور-بیش-از-2-هزار-فقره-سند-مالکیت-روستایی-در-شهرستان-خرمدره-پرداخت-تسهیلات-مقاوم‌سازی-مسکن-روستایی-برای-1596-واحد-مسکونی-روستایی

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خرمدره از صدور بیش از 2 هزار فقره سند مالکیت روستایی در شهرستان خرمدره خبر داد.

مهدی آهنکار در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: تاکنون 2050  فقره سند مالکیت روستایی در شهرستان خرمدره توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، صدور سند اماکن روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ابراز کرد: صدور سند اماکن روستایی گامی در جهت بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌شده در جهت توسعه موزون است تا منابع به صورت منطقی و عادلانه میان مردم روستا به گونه‌‌ای تقسیم شود  که همه روستاییان همانند جوامع شهری از حقوق مناسبی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بهره‌مند شوند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خرمدره به اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح هادی روستایی طی سال 95 با اعتبار 3 میلیارد و 180 میلیون ریال و سال گذشته نیز با اعتبار 3 میلیارد و 964 میلیون ریال در قالب جدول گذاری، آسفالت، پیاده‌روسازی و ... در روستاهای این شهرستان اجرا شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد و باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت.

آهنکار توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت های لازم و زمینه های مناسب، را از اهداف اصلی بنیاد مسکن دانست و گفت: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است.

این مسئول از پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی برای 1596 واحد مسکونی روستایی خبر داد و افزود: تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد 5درصد تاسقف 18 و 20 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی پرداخت می شود.

وی با تاکید بر اینکه، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی درپیشگیری از حوادث موثر است، خاطر نشان کرد: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، زیرا گاهی بیشترین خسارت تخریب در مناطق روستایی در مواقع زلزله متوجه خانه‌های روستایی است .

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خرمدره به  اقدامات صورت گرفته بنیاد مسکن در زمینه احداث مسکن شهری برای اقشار کم درآمد اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 26 واحد مسکونی شهری در  شهرستان خرمدره برای اقشار کم درآمد ساخته و واگذار شد و هم اکنون نیز 27 واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال ساخت و تکمیل است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر