logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۷۱۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
وقف‌چی در گفت‌وگو با موج رسا:

نامه نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص تجدیدنظر در نرخ خرید تضمینی گندم/ دولت قانون افزایش نرخ خرید تضمینی را زیرپا گذاشته است

نامه-نمایندگان-به-رئیس-جمهور-در-خصوص-تجدیدنظر-در-نرخ-خرید-تضمینی-گندم-دولت-قانون-افزایش-نرخ-خرید-تضمینی-را-زیرپا-گذاشته-است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ خرید تضمینی گندم گفت: خرید گندم با کیلویی 1300 تومان پاسخگوی نیاز کشاورزان نیست.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نامه نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم اظهار کرد: امسال نرخ خرید تضمینی گندم طبق مصوبه دولت افزایش نیافته و 1300 تومان برای هر کیلو تعیین شده که ما بارها گفته‌ایم این رقم قابل قبول نیست.

وی افزود: طبق صراحت قانون مبنی بر افزایش قیمت خرید تضمینی بر اساس نرخ تورم اما ما شاهدیم که دولت برخلاف قانون هیچ افزایشی را در نرخ خرید تضمینی گندم در سال 97 نداده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها در خصوص عدم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به دولت تذکر داده‌ایم، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به افزایش قیمت دلار و افزایش هزینه‌های کشاورزان و همچنین عدم رعایت قانون از طرف دولت از رئیس جمهور خواسته‌اند تا در خصوص قیمت خرید تضمینی تجدید نظر شود.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما این است که بر اساس نرخ تورم قیمت خرید تضمینی نیز افزایش یابد، عنوان کرد: خرید گندم با کیلویی 1300 تومان پاسخگوی نیاز کشاورزان نیست و به طور یقین آنها را دچار زیان خواهد کرد و یا از ادامه کشت گندم ناامیدشان می‌کند.

وقف‌چی با بیان اینکه نمی‌دانیم دولت با چه هدفی صراحت قانون را زیرپا می‌گذارد، تصریح کرد: ما پیگیر حقوق کشاورزان خواهیم بود و در این راستا پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از دلایل استیضاح و سوال از وزیر جهاد کشاورزی در گذشته نیز همین موضوع عدم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم بوده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر