logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۷۰۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان:

مبارزه با سن گندم در 4500 هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان/ مزارع ابهر و خرمدره بیشترین سن گندم را دارند

مبارزه-با-سن-گندم-در-4500-هکتار-از-اراضی-کشاورزی-استان-زنجان-مزارع-ابهر-و-خرمدره-بیشترین-سن-گندم-را-دارند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به مبارزه با آفت سن گندم در استان زنجان گفت: تا به امروز مبارزه با سن گندم در 4 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی زنجان انجام شده است.

اکبر کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه تاکنون مبارزه با سن گندم در 4 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم انجام شده است اظهار کرد: براساس برنامه‌ریز‌ی‌های انجام شده قرار بود مبارزه با این آفت در 15 هزار هکتار انجام شود ولی به دلیل اجازه ندادن شرایط جوی تاکنون این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه بیشترین سن گندم در مزارع شهرستانهای ابهر و خرمدره بوده است افزود: شرایط آب هوایی منطقه‌ای در این شهرستانها برای فعالیت سن گندم مستعد است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه به محض اینکه مبارزه با سن مادر به اتمام رسید مبارزه با سن پوره در سطح استان آغاز می‌شود بیان کرد: روزانه موضوع مبارزه با آفت گندم رصد و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: حدود یک هفته بعد مرحله طغان سن و مبارزه با آن در زنجان اتفاق خواهد افتاد و کشاورزان حتما مزارع خود را کنترل کرده و به اخطار کارشناسان سازمان توجه داشته باشند.

کرامتی خاطر نشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی از یکشنبه هفته بعد افزایش ناگهانی دما داریم و با افزایش دما فعالیت‌ سن گندم نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در مبارزه با سن و پوره گندم را جزو استانهای پیشرو در کشور است گفت: استان زنجان سال گذشته در مبارزه با سن گندم در کشور و به لحاظ پاکی گندم رتبه سوم را کسب کرد و امیدواریم امسال نیز این اتفاق بیفتد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان با توصیه به کشاورزان در مبارزه با آفت سن گندم افزود: کشاورزان حتما مزارع خود را کنترل کنند و برای جلوگیری از پیشروی و افزایش آفت به موقع اقدام کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر