logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۷۰۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

توسعه حمل‌و‌نقل عمومی در زنجان مورد توجه قرار گیرد

توسعه-حمل‌و‌نقل-عمومی-در-زنجان-مورد-توجه-قرار-گیرد

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در توسعه حمل و نقل عمومی در سطح کشور غفلت شده است گفت: توسعه حمل‌و‌نقل عمومی در زنجان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش موج رسا; اسد‌اله درویش امیری امروز در آیین اقتتاح مرکز کنترل ترافیک شهری زنجان با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد: این روز باید به عنوان روز ملی نامگذاری شود و ملت ایران در این همگام با نظامیان تا پای جان در برابر دشمن ایستادند و پیروزی را به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه همه ملت ایران در آزادی خرمشهر سهم داشتند افزود: این آزادی متعلق به همه ملت ایران است و کسی حق ندارد این آزادی را بنام خود ثبت کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته امروز برای حل مشکلات ترافیک شهری به سمت توسعه خدمات عمومی رفته‌اند بیان کرد: امروز ترافیک به بحران اجتماعی در کشور تبدیل شده و بخشی از پرخاشگری‌هایی در جامعه شهری اتفاق می‌افتد به مسئله ترافیک ترافیک برمی گردد که این امر تبعات سوئی را از خودش در جامعه گذاشته است.

وی با بیان اینکه جامعه شهری نیاز به مدیریت خلاق و با برنامه ریزی دارد و اگر به این امر بی‌توجهی شود مشکلات زیادی را در سطح شهر ایجاد می‌کند خاطر نشان کرد :شهرهای ما باید برمبنای نظم مدیریت شود.

درویش امیری با اشاره به اینکه شهرهای ما زیاد گسترش پیدا نکرده ولی سالانه صدها هزار خودرو وارد شهرها می‌شود گفت: امروز شهرهای ما به پارکینگ ماشین تبدیل شده است و جای نفس کشیدن نیست.

وی با تاکید بر مقاومت شهردای و شورای شهر بر افزایش نظارت بر ساخت و سازها بیان کرد: ساختمانهایی که احداث می‌شود باید پارکینگ داشته باشند تا ماشین‌ها از خیابانها جمع آوری شود.    استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر چند پروژه احداث پارکینگ در زنجان در دست احداث است افزود: شهرداری تلاش کند تا این پروژه‌ها نیز در زنجان به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه ایجاد مرکز کنترل ترافیک یک اقدام بسیار مناسب بوده و این کار جای تقدیر دارد خاطر نشان کرد: این امر برای ما مهم بوده و هست و برای شهر زنجان کاملا مورد نیاز بود.

درویش امیری ابراز کرد: این ساختمان باید نفس شهر را باز کند و از شهرداری انتظار داریم با احداث این مرکز در کاهش ترافیک اقدام ویژه‌ای انجام داده تا آسایش در سطح شهر برای شهروندان تامین شود.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم در زندگی به آرامش نیاز دارد و هر کس در فراهم کردن آسایش مردم تدبیر و مدیریت و برنامه ریز کند به اهداف زندگی سالم مردم کمک کرده است بیان کرد: اعمال قانون و مقررات در این کشور مهمترین گام در مهیا کردن آرامش و آسایش مردم است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مردم ما نیاز به آسایش و آرامش اجتماعی دارد و با نظم مقررات می‌توانیم آسایش مردم نقش داشته باشیم خاطر نشان کرد: اگر تردد وسایل نقلیه و ترافیک شهری کنترل نشود هرج و مرج ایجاد شده و آرامش و آسایش مردم مختل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترافیک شهری امروز به بحران اجتماعی تبدیل شده است افزود: بی‌توجهی به مسئله ترافیک و گسترش وسایل نقلیه و گسترش وسایل فردی و شخصی غفلت در توسعه وسایل نقلیه عمومی امروز مشکلاتی را در جامعه شهری ایجاد کرده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر