logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۵
[ شناسه خبر : ۷۰۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان:

پیش‌بینی افزایش تولید گندم تا 310 هزار تن در استان زنجان/مبارزه جدی با آفت سن گندم از هفته آینده در زنجان آغاز می‌شود

پیش‌بینی-افزایش-تولید-گندم-تا-310-هزار-تن-در-استان-زنجان-مبارزه-جدی-با-آفت-سن-گندم-از-هفته-آینده-در-زنجان-آغاز-می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به مبارزه با سن گندم در استان زنجان گفت: مبارزه جدی با آن از هفته بعد در سطح استان آغاز می‌شود.

اکبر کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سطح زیر کشت گندم آبی در استان زنجان 18 هزار هکتار اظهار کرد: کشت گندم دیم امسال در 276 هزار هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: در مجموع امسال 294 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت گندم رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: پیش بینی عملکرد تولید در واحد سطح آبی در هر هکتار 4 هزار کیلوگرم و دیم نیز حدودا 800 کیلوگرم بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال به علت بارش‌های خوب پیش‌بینی افزایش تولید گندم را داریم افزود: براساس برآورد‌های انجام شده امسال تولید گندم در استان زنجان به 310 هزارتن می‌رسد.

کرامتی با بیان اینکه با اشاره به اینکه پیش‌بینی خرید گندم امسال توسط شرکت غله 250 هزار تن است گفت: سال گذشته با تولید 240 هزار تن گندم 196 هزار تن گندم توسط شرکت غله خریداری شد.

وی با اشاره به آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع استان زنجان افزود: در حال حاضر مبارزه با آفت سن گندم در مزارع استان انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین با اشاره به مبارزه به پوره گندم در سطح استان ابراز کرد: مبارزه با پوره گندم هنوز زود بوده و مبارزه با آن در 110 هزار هکتار پیش‌بینی شده است.

وی استان زنجان در مبارزه با سن و پوره گندم را جزو استانهای پیشرو در کشورعنوان کرد و گفت: استان زنجان سال گذشته در مبارزه با سن گندم در کشور و به لحاظ پاکی گندم رتبه سوم را کسب کرد و امیدواریم امسال نیز این اتفاق بیفتد.

کرامتی با توصیه به کشاورزان در مبارزه با آفت سن گندم افزود: کشاورزان حتما مزارع خود را کنترل کنند و برای جلوگیری از پیشروی و افزایش آفت به موقع اقدام کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر