logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۴
[ شناسه خبر : ۷۰۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل راهداری استان زنجان خبرداد

تردد 11میلیون و 800 وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی زنجان

تردد-11میلیون-و-800-وسیله-نقلیه-در-محورهای-مواصلاتی-زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: محورهای استان زنجان میزبان تردد بیش از 11میلیون و 800 وسیله نقلیه در اردیبهشت ماه بودند.

به گزارش موج رسا; ایرج دست نشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با 68 دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان، در اردیبهشت ­ماه سال جاري تعداد 11 میلیون و 822 هزار و  600تردد وسيله نقليه در 34 مقطع از محورهای مواصلاتي داراي ترددشمار برخط فعال استان زنجان (68 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

وی افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده­های کشور حدود 568 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 17 ام کشور را داراست.

این مسئول ادامه داد: بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان با 519 هزار و664 تردد و محورابهر-خرمدره با 433 هزار و662 تردد و کمترین تردد در محور گرماب- زرینه رود با 18 هزار و828 جابجایی صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه 27 درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است،تصریح کرد:3میلیون و 181 هزار و 262 وسيله نقليه سنگين دراردیبهشت ماه در محورهای مواصلاتی استان تردد داشتند.

دست نشان ادامه داد: در حالیکه میانگین کشوری 16درصد بود، استان زنجان در رتبه 5 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­ها قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان کرد: ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي استان در اين مدت، 237 وسيله نقليه در هر ساعت بوده است. ميانگين كشوري اين نرخ در اين مدت 361 وسيله نقليه است.

وی گفت: استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه 19 را در كشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با 713 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورگرماب – زرینه رود با 25  تردد در ساعت صورت گرفته است.

این مقام مسئول یادآورشد: درحال حاضر 68 دستگاه تردد شمار درمحورهای مواصلاتی استان زنجان فعال هستند که این تعداد درمدت مشابه سال گذشته 58 دستگاه بود .//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر