logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸
[ شناسه خبر : ۷۰۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان:

80 درصد مواد چاقو سازی وادراتی است/سهمیه بندی مواد اولیه در کارگاه های صنایع دستی زنجان

80-درصد-مواد-چاقو-سازی-وادراتی-است-سهمیه-بندی-مواد-اولیه-در-کارگاه-های-صنایع-دستی-زنجان

نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان گفت: بیش از 80 درصد مصالح چاقو سازی استان وادراتی است که نوسان ارزی بر این صنعت تاثیرگذار است.

محمد رضا جرجیسی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نوسانات ارزی پیش آمده در کشور، اظهار داشت: با توجه به این امر که بیش از 80 درصد مصالح چاقو سازی استان وادراتی است،نوسانات ارزی تاثیر بسزایی در صنایع دستی به ویژه چاقو و مس داشته است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه مورد استفاده در صنایع دستی استان وارداتی است، خاطرنشان کرد: برخی از اقلام به عنوان صنایع مادر کاربرد ویژه ای در صنعت چاقو سازی دارند.

این کارشناسی اقتصادی با بیان اینکه صنایع استان وابسته به ارز هستند، ادامه داد: نوسانات ارزی همه کارگاه های ما را به نیمه تعطیلی کشانده است.

نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان یادآور شد: زنجان دارای سه وارد کننده مواد اولیه است که وابسته به تهران هستند.

جرجیسی با اشاره به اینکه وارد کننده اصلی مواد اولیه تهران است، ادامه داد: به همین دلیل صنایع دستی با مشکلاتی عدیده ای مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود مواد اولیه  کارگاه ها سهمیه بندی شده اند، افزود: در حال حاضر کارگاهی که به 100 کیلو مواد اولیه نیاز دارد ،20 کیلو دریافت می کند.

نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان افزود: اغلب کارگاه های صنایع دستی استان به دلیل نوسانات ارزی و کمبود مواد اولیه تعدیل نیرو داشته و برخی ها که توان مالی داشته اند،به کارگران استراحت فصلی داده اند.

جرجیسی ماه رمضان را نیز تاثیرگذار در بازار صنایع دستی عنوان کرد و گفت: باید مواد اولیه برای صنایع دستی فراهم شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر