logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۷۰۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان:

برداشت سیر از 2 هزار هکتار اراضی کشاورزی طارم/ بازارچه فصلی سیر برای نخستین بار در زنجان راه اندازی شد

برداشت-سیر-از-2-هزار-هکتار-اراضی-کشاورزی-طارم-بازارچه-فصلی-سیر-برای-نخستین-بار-در-زنجان-راه-اندازی-شد

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان دومین تولید کننده سیر در کشور است گفت: بازارچه فصلی سیر برای نخستین بار در زنجان راه اندازی شد.

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره ایجاد بازارچه عرضه مستقیم سیر در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر بازار حراج فصلی و عرضه مستقیم محصول سیر با همکاری مجموعه پایانه صادراتی و مرکز پشتیبانی میادین میوه و تره بار استان در محل اتوبان زنجان- قزوین، جنب عوارضی ایجاد و آماده پذیرش حضور تولیدکنندگان بدون اخذ هیچ گونه هزینه ای برای عرضه مستقیم به صورت عمده و خرده فروشی است.

وی تصریح کرد: تجار و صنایع فرآوری نیز می‌توانند با مراجعه به این بازار حراج فصلی، به صورت مستقیم و بدون واسطه سیر مورد نیاز خود را تامین کنند.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان شهرستان طارم استان زنجان را دومین تولید کننده سیر در کشور عنوان کرد و افزود: بهره برداران طارمی امسال از 2 هزار هکتار سطح زیر کشت سیر در این شهرستان بالغ بر 80 هزار تن محصول برداشت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سیر مرغوب و صادراتی شهرستان طارم استان زنجان موسوم به سیر صورتی در حال برداشت و عرضه به بازار است، تصریح کرد: سیر تولیدی در این استان به دلیل شرایط اقلیمی مطلوب منطقه و شیوه کاشت، داشت و برداشت آن از ظاهر، کیفیت، طعم و عطر بسیار عالی برخوردار بوده به طوری که بازار سیر طارم به بازار معین عرضه محصول و محل حضور تجاز و بازرگانان داخلی و خارجی از اقصی نقاط کشور و دنیا تبدیل شده است.  

جعفری با اشاره به اینکه استان زنجان دارای رتبه دوم تولید سیر از نظر سطح و تولید در کشور بوده و یکی از قطب های تولید سیر به حساب می آید، بیان کرد: امسال بالغ بر 80 هزار تن سیر از مزارع شهرستان طارم برداشت و روانه بازار می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه سیر تولیدی استان زنجان همه ساله بازارهای ثابتی در کشورهای بزرگ از جمله کشور روسیه دارد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان آماده ارایه هرگونه مشاوره، راهنمایی و همکاری‌های لازم به منظور افزایش سطح دسترسی و ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان، صنایع فرآوری و تجار است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: شرکت های تعاونی موجود در منطقه توانایی جمع آوری، آماده سازی، بسته بندی و تحویل سفارشات واحدهای متقاضی متناسب با سلیقه و سفارش را دارند و می توانند زمینه تامین محصول سیر مورد نیاز متقاضیان را به صورت مستقیم و بدون واسطه فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: برداشت و عرضه سیر تازه در استان زنجان تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر