logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۶
[ شناسه خبر : ۶۹۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به همت جوانان زنجانی؛

جزء خوانی قرآن کریم در جوار مزار شهدای گمنام زنجان برگزار می‌شود

جزء-خوانی-قرآن-کریم-در-جوار-مزار-شهدای-گمنام-زنجان-برگزار-می‌شود

به همت جوانان زنجانی؛جزء خوانی قرآن کریم و برنامه های افطاری و فرهنگی در جوار مزار شهدای گمنام زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا;شهدای گمنام، شهدای جاوید‌الاثر و شهدای مفقودالجسد، از اصطلاحاتی است که علاوه بر بار معنایی لغوی دارای گستره مفهومی عمیقی است که با تاریخ و فرهنگ و عواطف ملت ایران پیوند خورده است.

دوران دفاع مقدس دارای ابعاد مختلفی است که ویرانی و خسارت مالی و جانی شهروندان و رزمندگان و تخریب زیر‌بناهای حیاتی اقتصادی یک روی آن است و شجاعت، از‌خودگذشتگی، ولایت‌مداری، دین، کشور دوستی و خلق آثار بدیع زندگی را در آن روی دیگر است.

دفاع در مقابل دشمن که با حمایت بسیاری از کشورهای جهان جنگی هشت‎ ساله را مقابل انقلاب نو‌پای اسلامی به‎وجود آورد و جلوگیری از نفوذ آن دارای آثار مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و دینی بوده است، تشییع و تدفین شهدا یکی از آثار فرهنگی آن محسوب می شود.

در تپه نورالشهدای زنجان از سال ۱۳۸۱ هشت شهید گلگلون کفن انقلاب اسلامی آرمیده اند تا این محل مامنی برای دلدادگان و عاشقان به شهدا باشد.

همزمان با ماه مبارک رمضان و به همت جمعی از قاریان استان و فعالان فرهنگی علاقمند به شهدا جزء خوانی قرآن کریم در جوار مزار شهدای گمنام زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری نماز مغرب و عشاء و مراسم افطاری از برنامه‌هایی است که همه روزه توسط شماری از علاقمندان و فعالان فرهنگی در مزار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

جزءخوانی قرآن کریم نیز همه روزه از ساعت 10 شب آغاز خواهد شد.

برگزاری مراسم‌ و عزاداری و احیای شب‌های قدر نیز از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی شهدای گمنام در  ماه مبارک رمضان خواهد بود.

گفتنی است،یادمان شهدای گمنام زنجان در منطقه گاوازنگ زنجان احداث شده و هر جمعه شاهد حضور عاشقان به فرهنگ ایثار و شهادت بود با حلول ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی و فرهنگی در جوار مزار مطهر شهدا برگزار می شود.

هشت شهید گمنام در تپه نورالشهدای ارتفاعات گاوازنگ زنجان آرام گرفته اند که پیکر یکی از این شهدای والامقام در سال 79 و سایر شهدا در سال 80 تفحص شده‌اند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر