logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۶۹۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

طرح ضیافت مهربانی همزمان با ماه مبارک رمضان در استان زنجان اجرا می‌شود/ خدمت‌رسانی به خانواده‌های نیازمند از مهم ترین رویکردهای بهزیستی است

طرح-ضیافت-مهربانی-همزمان-با-ماه-مبارک-رمضان-در-استان-زنجان-اجرا-می‌شود-خدمت‌رسانی-به-خانواده‌های-نیازمند-از-مهم-ترین-رویکردهای-بهزیستی-است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق سنت حسنه و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بهزیستی استان زنجان طرح ضیافت مهربانی را اجرا می کند.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی با اشاره به اجرای طرح ضیافت مهربانی در استان زنجان اظهار کرد: در این طرح که از اول ماه مبارک رمضان به اجرا در می آید مسئولین هر شب در منزل یکی از مددجویان که دارای مشکلات عدیده هستند حضور بهم رسانده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان بهزیستی خدمت رسانی به خانواده های نیازمند ، معلولین و زنان بی‌سرپرست است، ابراز کرد: اکرام محرومان و مستمندان در دین مبین اسلام تاکید شده است و این مهم باعث ریشه کنی فقر در جامعه و برقراری عدالت می شود .

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: آگاه سازی جامعه با خدمات گسترده و متنوع سازمان ، ایجاد امید و حس نوع دوستی در دل مددجویان و همچنین تقلیل و رفع مشکلات معلولین و مددجویان از اهداف اصلی این طرح است و با توجه به اینکه استان زنجان یکی از استانهای مذهبی و دارای خیرین بسیار است این طرح می تواند در رفع مشکلات مددجویان بهزیستی موثر باشد.

این مقام مسئول با اشاره به نقش مشارکت مردم در رفع مشکلات مددجویان بهزیستی افزود: خیرین می توانند در راستای تأمین هزینه های معیشت ،هزینه درمان،مسکن،اشتغال،تحصیل،ازدواج و...به مددجویان بهزیستی کمک کنند.

محمدی با اشاره به نقش کلیدی و پررنگ خیرین در راستای اهداف خیرخواهانه به جامعه هدف بهزیستی گفت: این مهم می تواند علاوه بر اجر معنوی گره گشای زندگی مددجویان و نیازمندان واقعی جامعه باشد.

وی تصریح کرد: بهزیستی در تلاش است تا بتواند معلولین و مددجویان خود را به استقلال و خودکفایی برساند تا از این طریق ضمن کسب استقلال مددجویان عزت نفس خودرا بازیابند.

این مقام مسئول یادآور شد: باتوجه به وظایف قانونی سازمان بهزیستی در حمایت و رسیدگی به امور مددجویان وتوانخواهان تحت پوشش و نظر به کمبود امکانات این سازمان و پاسخگویی به نیازهای مادی و معنوی افراد یادشده ضروری است که با بهره گیری از توان آحاد جامعه از طریق جلب وجذب کمکها وحمایتهای مادی ومعنوی عامه مردم شرایط رشد وبالندگی معنوی ،اجتماعی واقتصادی جامعه هدف بهزیستی فراهم کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به کمک 2میلیارد ریالی در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به مددجویان بهزیستی در سال گذشته صرفا درماه مبارک رمضان توسط آحاد جامعه و خیرین یادآور شد: تکیه بهزیستی بر نیات خیر مردم است و عموم مردم می توانند بصورت نقدی و غیر نقدی و کمک های داوطلبانه در رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی سهیم باشند .

وی تعداد افطاری های برگزار شده توسط خیرین در سال گذشته را104 برنامه و به ارزش89 میلیون ریال اعلام نمود و یادآور شد: سال گذشته تعداد 67نفر از مدیران و مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در برنامه ضیافت مهربانی بهزیستی شرکت کرده و بیش از 1/2میلیارد ریال بصورت نقدی و800میلیون ریال به صورت غیر نقدی مشارکت کردند.

وی گفت: اجرای طرح ضیافت مهربانی، طرح شکرانه سلامت، طرح حامی از طرح‌های مهم بهزیستی بوده که همه ساله در ماه مبارک رمضان طی سال به اجرا در می آید.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از150 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان بوده و از خدمات مستمری ، موردی و سایر امکانات بهره مند می شوند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر