logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۶۹۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

سرما به 30 درصد مزارع کلزا در استان زنجان خسارت وارد کرد/ نرخ خرید تضمینی کلزا 2866 تومان تعیین شد

سرما-به-30-درصد-مزارع-کلزا-در-استان-زنجان-خسارت-وارد-کرد-نرخ-خرید-تضمینی-کلزا-2866-تومان-تعیین-شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به خسارت سرما زدگی به مزارع کلزا در استان زنجان گفت: سرما زدگی نزدیک به 30 درصد مزارع کلزا در استان زنجان خسارت وارد کرد.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: سرما زدگی در یک ماه گذشته به همه مزارع کلزای استان زنجان زنجان خسارت وارد کرد ولی مزارع شهرستان ماهنشان و طارم کمترین خسارت را دیدند.

وی با اشاره براساس برآوردهای انجام شده نزدیک به 2 هزار تن کلزا در استان زنجان تولید می‌شد گفت: با وجود سرمازدگی که در مزارع همه شهرستانها اتفاق افتاد برآورد می‌شود تولید این محصول در سطح استان نزدیک به یک هزار و 400 تا یک هزار 500 تن باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به قیمت خرید تضمینی کلزا در استان زنجان بیان کرد: امسال خرید تضمینی کلزا در استان زنجان هر کیلوگرم 2 هزار و 866هزار تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه از هفته آینده نخستین برداشت محصول کلزا در شهرستان طارم آغاز می‌شود بیان کرد: مراکز خرید این محصول در سطح شهرستان‌ها فعال می‌شود و این مراکز در سطح شهرستان طارم فعال شده و بلافاصله با آغاز برداشت خرید تضمینی انجام می‌شود.

عامری ابراز کرد: مراکز خرید این محصول در تمامی شهرستان مشخص است و خرید تضمینی این محصول در سایر شهرستان از تیرماه آغاز می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امسال تمهیدات لازم برای برداشت محصول کلزا در استان زنجان انجام شده است افزود: ادوات مخصوص برای برداشت این محصول پیش‌بینی شده و کمباین‌های مخصوص برای برداشت این محصول در استان زنجان مهیا بوده و در برداشت کلزا هیچ مشکلی در استان زنجان نخواهیم داشت و اگر کمبودی از لحاظ ادوات داشته باشیم با استان‌های همجوار در این باره مذاکرات لازم صورت گرفته و از این طریق نیاز کشاورزان برطرف خواهد شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر