logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۹
[ شناسه خبر : ۶۹۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان:

کانون ریزگرد در استان زنجان هنوز شناسایی نشده است/ بی‌توجهی به بحث ریزگرد آینده استان را تهدید می‌کند

کانون-ریزگرد-در-استان-زنجان-هنوز-شناسایی-نشده-است-بی‌توجهی-به-بحث-ریزگرد-آینده-استان-را-تهدید-می‌کند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از عدم شناسایی کانون ریزگرد در استان خبر داد و گفت: البته در صورت جدی نگرفتن موضوع حفظ منابع طبیعی، مواجه شدن با این پدیده دور از انتظار نیست.

خلیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه نباید موضوع منابع طبیعی و محیط زیست را جدای از هم دانست اظهار کرد: اتفاقاتی که در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست می‌افتد اگر اصولی باشد خدمت به عرصه سلامت است و در صورت غفلت از این دو مقوله شاهد حوادث ناگوار خواهیم بود.

وی ریزگرد را حاصل غفلت انسان ها از طبیعت و محیط زیست بیان کرد: که در صورت عدم توجه جدای از تهدیدهای اقتصادی، امنیت انسان و موجودات زنده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آقاجانلو با بیان اینکه خوشبختانه در زنجان کانون ریزگرد شناسایی نشده است، افزود: البته اگر موضوع ریزگرد را جدی نگیریم و به پروژه های مربوط به مدیریت ریزگرد و طرح‌های حفاظتی و آبخیزداری توجه نکنیم ممکن است با این پدیده مواجه شویم.

وی ضمن تاکید بر لزوم حفظ و نگهداری از منابع پایه نظیر آب، خاک، هوا و پوشس گیاهی خاطرنشان کرد: روش های حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی و محیط زیست باید با دید جامع و اصولی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه اصلاح و احیا مراتع در سال 97 در دستور کار اداره کل منابع طبیعی استان قرار دارد افزود: ظرفیت موجود در زنجان در زمینه توسعه صنعت پرورش گیاهان دارویی و اجرای طرح تحقیقاتی این اداره کل با دانشگاه زنجان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان پراکنش گیاهان دارویی در زنجان با هدف شناسایی ظرفیت و پتانسیل استان انجام می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر