logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۴
[ شناسه خبر : ۶۹۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ماه رمضان در استان زنجان/ نظارت بر مراکز توزیع فرآورده خام دامی در استان زنجان تشدید می‌شود

اجرای-طرح-تشدید-کنترل-و-نظارت-بهداشتی-ویژه-ماه-رمضان-در-استان-زنجان-نظارت-بر-مراکز-توزیع-فرآورده-خام-دامی-در-استان-زنجان-تشدید-می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تشدیدکنترل و نظارت بهداشتی بر فراورده های دامی در ایام مبارک ماه رمضان در سطح استان زنجان گفت: این طرح از 27 اریبهشت ماه تا 27 خرداد ماه در استان زنجان اجرا می شود.

محمد باقر حاج کاظمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه طرح نظارت در همه شهرستانها اجرا می شود اظهار کرد: این اکیپ ها به صورت ثابت و سیار در سطح استان طرح نظارت را اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه بازرسان نظارت و بازرسی را در دو شیفت کاری انجام می دهند بیان کرد: شیفت اول بازرسی ها از ساعت 8 صبح تا 14 بوده و شیفت دوم نیز از ساعت 14 تا 20 در سطح استان انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره اینکه در ایام تعطیلات ماه رمضان اکیپ هایی به صورت کشیک در سطح استان فعال می شوند بیان کرد: این اکیپ کارهای صدور بهداشتی و نظارتهای قرنطینه ای و غیره را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه نظارت بر حمل فرآورده های دامی که وارد استان و از استان خارج می شود توسط بازرسان کنترل می شوند افزود: اکیپی هم در ایام تعطیلات ماه رمضان در استان در خصوص انجام آزمایشات لازم بر روی فرآورده های خام دامی فعال می شود.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه در این ایام مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرد بیان کرد: این مراکز شامل قصابی ها، مرغ و ماهی، فروشی ها تخم مرغ فروشی ها و غیره هستند.

وی با اشاره به نظارت بر خودروهای حمل فرآورده های دامی در استان زنجان بیان کرد: باید این خودروهای دارای سردخانه، دارای مجوز فعالیت و به لحاظ بهداشتی نیز مورد تایید بازرسان باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به تشدید نظارت بر کشتارگاههای دام و طیور در ایام ماه مبارک رمضان افزود: نظارت بر سردخانه های مراکز نگهداری فرآورده های خام دامی و کارگاه های فرآوری و بسته بندی پروتئینی نیز تشدید می یابد.

وی بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان این آمادگی را دارد که با همکاری سایر ارگانها مانند شهرداریها، فرمانداریها، جهاد کشاورزی ، تعزیرات حکومتی و غیره در بازرسیها مشترک مشارکت کند.

حاج کاظمی بیان کرد: در سالهای گذشته نیز با این ادارات مشارکتهایی را داشتیم و موفقیت های خوبی را هم کسب کردیم و امسال نیز با این ادارات هم گام خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه 9 اکیپ به تعداد اکیپ های ثابت بازرسان در ماه رمضان اضافه می شودبیان کرد: این تعداد در حدود 18 بازرس را شامل میشود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر