logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱
[ شناسه خبر : ۶۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

جلسه وزارت نیرو با قرارگاه خاتم در خصوص مشکلات سد مشمپا برگزار می‌شود/ با اعتبارات دولتی قادر به احداث این سد نیستیم

جلسه-وزارت-نیرو-با-قرارگاه-خاتم-در-خصوص-مشکلات-سد-مشمپا-برگزار-می‌شود-با-اعتبارات-دولتی-قادر-به-احداث-این-سد-نیستیم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: جلسه وزارت نیرو با قرارگاه خاتم در خصوص مشکلات سد مشمپا برگزار می‌شود.

فریدون احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;با اشاره به وضعیت سد مشمپا اظهار کرد: نمایندگان و استاندار زنجان به صورت جدی پیگیر وضعیت سد مشمپا هستند که امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه ما می‌دانیم که با اعتبارات دولتی نمی‌شود، این سد را احداث کرد، ابراز کرد: به همین خاطر ما دنبال فایناس هستیم و راه حلی که مدیرعامل آب منطقه‌ای استان پیشنهاد کرده اجرای این سد از طریق فایناس است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا جلسه را این هفته بین وزارت نیرو و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) هماهنگ کنیم، عنوان کرد: آنچه که مسلم است این بوده که با اعتبارات دولتی قادر به اجرای این سد نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال راه‌های دیگر باشیم بیان کرد: البته ما از اعتبارات دولتی قطع امید نکرده‌ایم و اعتقاد داریم هرچه در توان داریم باید به دنبال جذب اعتبارات باشیم اما سرعت گرفتن این پروژه نیاز به اعتبارات بیشتری دارد که اعتبارات دولتی پاسخگوی آن نیست.

احمدی با بیان اینکه این پروژه به هیچ وجه گیر فنی ندارد، تصریح کرد: تنها مشکل سد مشمپا مسائل مالی و نقدینگی است که باید برطرف شود.

وی بیان کرد: ما پیگیری‌های خودمان را از طریق وزارت نیرو و دیگر مسئولان کشوری انجام خواهیم داد تا مشکلات این پروژه را برطرف کنیم.

گفتنی است که سد مشمپا از نوع خاکی با هسته ناتراوای مرکزی با ارتفاع 101 متر و حجم کل بدنه 6 میلیون مترمکعب و تونل آببر نیروگاه به طول 330 متر و حجم مخزن 700 میلیون مترمکعب در استان زنجان واقع شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر