logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۶۹۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
قائم مقام کمیته امداد:

حل مسئله فقر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های نظام و دولت‌ها بوده است/ سیاست‌های مالی و ارزی در زندگی اقشار پایین تاثیرگذار است

حل-مسئله-فقر-یکی-از-اصلی‌ترین-دغدغه‌های-نظام-و-دولت‌ها-بوده-است-سیاست‌های-مالی-و-ارزی-در-زندگی-اقشار-پایین-تاثیرگذار-است

قائم مقام کمیته امداد گفت: حل مسئله فقر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های نظام و دولت‌ها بوده است.

به گزارش موج رسا; سید منصور برقعه‌ای امروز در جشن خودکفایی 2 هزار و 300 خانوار مددجوی زنجانی با اشاره به اینکه امروز شاهد تجلی اراده و بروز و ظهور توانمندی مددجویان هستیم، اظهار کرد: همین توجه به خیر و احسان و توجه به همنوعان در پرده‌های بالاتر ادراک موجب افتخار می‌شود.

وی افزود: انتظار این است که رویکرد تحولی و جهادی در کارکرد امداد تقویت شود و با سرمایه اجتماعی و همراهی مردم برای رفع فقر و توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش گام برداشته شود.

قائم مقام کمیته امداد با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مسائل برای نظام و دغدغه دولت‌ها حل مسئله فقر و تلاش در عرصه اقتصادی است، ابراز کرد: در بین استان‌های کشور، از جمله استان‌هایی که قادر به حل مشکل فقر و پاک کردن صورت مسئله آن باشد استان زنجان است.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده که حل و پاک کردن صورت مسئله‌های بزرگ بدون حضور مردم قابل حل نیست، خاطرنشان کرد: جمعیت زیر پوشش این نهاد در استان زنجان 20 هزار خانوار است که حداقل ۵۰ درصد این خانواده‌های سالمند تک نفره است.

برقعه‌ای بیان کرد: اگر صورت مسئله فقر پاک شده و کلا نیازمندی در کشور نباشد، کمیته امداد فقط متمرکز به کار فرهنگی خواهد شد و ابتدا باید به زیربناهای فرهنگی در کشور توجه کنیم چرا که اگر ۹ هزار خانوار سالمند توسط فرزندان خود تحت پوشش نیستند و این رشته ارتباطات اجتماعی گسسته است، باید ببینم مشکل از کجا بوده و آیا ما در عرصه کار فرهنگی کوتاهی کرده‌ایم.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ربا عنوان کرد: ربا چیزی است که از آن به عنوان جنگ خدا و رسول از آن یاد شده است، در اندیشه دینی اقتصاد و جامعه شناسی همدیگر را تکمیل کرده و به یکدیگر کمک می‌کنند‌ اما اینکه فقر ناشی از چه ساز و کاری بوده باید مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام کمیته امداد با بیان اینکه دولت و مجلس بخشی از وظایف خود را در برابر محرومان انجام داده‌اند، ادامه داد: این به آن معنا نیست که تلاش جدی برای بسته شدن فقر و مسیر آن از قوانین سیاست‌های پولی، مالی، سیاست‌های نرخ برابری ارز و ... در آنجا کنترل نشود، چون وقتی آن اتفاق رخ می‌دهد، آثار آن با فاصله نه چندان دور در زندگی اقشار پایین ظاهر می‌شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر