logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۶۹۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

سطح آبهای زیر زمینی در استان زنجان 77 سانتی متر کاهش یافته است/ تشدید مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در استان زنجان

سطح-آبهای-زیر-زمینی-در-استان-زنجان-77-سانتی-متر-کاهش-یافته-است-تشدید-مقابله-با-حفر-چاه-های-غیرمجاز-در-استان-زنجان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به وضعیت بحرانی آبهای زیرزمینی در استان زنجان گفت: بطور متوسط سطح آبهای زیر زمینی در استان زنجان 77 سانتی متر کاهش یافته است.

یوسف رضاپور در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اشاره به تشدید برخورد با حفر چاه های غیر مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت ها از چاه ها اظهار کرد: در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی یک دستگاه تراکتور و ادوات مربوط به آن در منطقه قره پشتلو و زنجانرود شهرستان زنجان توقیف و با حکم مراجع قضایی به پارکینگ منتقل شد.

وی تصریح کرد: در این راستا یک دستگاه تراکتور و دو دستگاه ادوات حفاری غیرمجاز چاه در شهرستان زنجان توقیف شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان همچنین بااشاره به مسدود کردن چاه های غیر مجاز و بدون مجوز در سطح استان افزود: 428 چاه غیر مجاز در استان زنجان مسدود شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر چاه های غیر مجاز در شهرستان زنجان و خدابنده حفر شده است بیان کرد: در سال گذشته با اقدامات پیشگیرانه در زمنینه اضافه برداشت ها از اضافه برداشت 26 حلقه چاه نیز جلوگیری شد.

رضاپور در ادامه با اشاره به افت سطح آبهای زیر زمینی در دشت های استان زنجان بیان کرد: وضعیت آبهای زیر زمینی در دشتهای استان زنجان بسیار بحرانی بوده و دشت ابهر بحرانی ترین دشت های استان زنجان است.

وی با بیان اینکه دشت ابهر و خرمدره از دشت های ممنوعه در استان هستند که برداشت از آبهای زیر زمینی در این دشت ها ممنوع است افزود: دشت ابهر و خرمدره نسبت به سایر دشتهای استان زنجان وضعیت بحرانی تری دارند.

مدیرعامل آب منطقه ای زنجان در ادامه با اشاره به وضعیت خوب بارندگی در استان زنجان افزود: از ابتدای امسال تا هشتم اردیبهشت ماه یه طور متوسط 227 میلی متر بارندگی در استان داشتیم که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش 2 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت بارندگی در استان زنجان نسبت سایر استانها امسال مناسب بود گفت: با وجود این بارندگی هنوز با کمبود آب در استان مواجه هستیم.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر