logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰
[ شناسه خبر : ۶۹۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 10 دقیقه ]
ائمه جمعه استان زنجان مطرح کردند؛

دستپاچگی عامل اقدامات ابلهانه و سفیهانه آمریکا / آمریکا 40 سال از ملت ایران سیلی خورده است

دستپاچگی-عامل-اقدامات-ابلهانه-و-سفیهانه-آمریکا-آمریکا-40-سال-از-ملت-ایران-سیلی-خورده-است

ائمه جمعه استان زنجان ضمن محکومیت اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام، تاکید کردند،اقدامات ابلهانه و سفیهانه آمریکا از دستپاچگی آنهاست چرا که ۴۰ سال است در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی از انقلاب اسلامی سیلی می‌خورند.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان، اظهار داشت: همانطور که بارها در خطبه های نماز جمعه گفته ام،مسئله دفاعی ایران قابل مذاکره نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران قدمت دیرینه دارد، تصریح کرد: این امر بر کسی پوشیده و پنهان نیست.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه قصد ایران برای مذاکره با آمریکا تنها روشن شدن دو موضوع در اذهان جامعه جهانی بود، افزود: این امر نشان داد ایران حسن نیت داشته است.

امام جمعه زنجان روشن کردن چهره آمریکا و اینکه این کشور غیر قابل اعتماد است را از دیگر دستاوردهای برجام عنوان کرد و گفت: ایران تلاش کرد تا چهره واقعی این کشور به جهانیان نیز نمایش داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان  با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان اتحاد شوم را تشکیل داده اند، خاطرنشان کرد: هدف آمریکا از مذاکرات در برجام ایجاد امنیت برای رژیم غاصب صهیونیستی بود.

آیت الله خاتمی اختلاف بین ایران و آمریکا را اختلاف بین باطل و حق عنوان کرد و افزود: به همین دلیل امکان سازش بین این کشور دو وجود ندارد.

وی افزود: آمریکا همواره دشمنی مستمر و عمیق خود را به نظام اسلامی نشان داده است و این دشمنی شامل مسئولان و مجموعه دولتی نمی شود.

خطیب جمعه زنجان دشمنی آمریکا را خصومت با مردم و انقلاب دانست و گفت: آمریکا با انقلاب اسلامی مشکل دارد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمن بیرونی ما آمریکا است و تنها راه مقابله با آن اتحاد درونی است، یادآور شد: عزم ملی ملت ایران موجب اقتدار جمهوری اسلامی می شود. 

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه برجام باشد یا نباشد دنیا به آخر نرسیده است، افزود: برجام ذره‌ای سود و منفعت از سوی آمریکا برای ایران نداشت.

وی گفت: اقدام ترامپ و خروج از برجام همه کشورها را علیه این کشور متحد کرد و دیدیم که همه کشورهای جهان به جز سه کشور از این اقدام امریکا اظهار تاسف کردند.

آیت‌الله خاتمی به بیانیه دولت در زمینه خروج امریکا از برجام اشاره کرد و تصریح کرد: بیانیه دولت در راستای منافع ملی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری صادر شد.

وی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان ،افزود: این ماه بهترین فرصت برای دعا کردن و آشتی با خداوند و استغفار است.

 

*غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بزرگ‏ترین دستاورد برجام است

به نقل از نسیم اشراق،حجت الاسلام سید علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار  با اشاره به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان، افزود: ماه مبارک رمضان، یکی از فرصت‌ها و نسیم‌های رحمت الهی است که به لطف و عنایت بی‌نهایت خداوند و غفران و مهربانی او، برای انسان‌ها وزیدن می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید بیشتر مراقب چنین فرصتی بود، بیشترین بهره را برد؛ چرا که شاید این فرصت دیگر تکرار نشود و در نتیجه، برای همیشه به اندوه و حسرت گرفتار شویم.

موسوی افزود: باید به خوبی قدر ایام ماه مبارک رمضان را بدانیم  و از هر لحظه آن بهترین توشه را برای آخرت و خودسازی و معنویت برداشت کرد.

امام جمعه قیدار با اشاره خروج آمریکا از برجام، گفت: بزرگ‌ترین دستاورد برجام اثبات غیرقابل اعتماد بودن دشمن است.

موسوی افزود: روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، یعنی ۴ روز زودتر از زمان مقرر برای اعلام موضع کاخ سفید جهت ماندن یا خروج از برجام، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده با حضور در کنگره و ایراد سخنرانی، رسماً خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا هیچ وقت داخل در برجام نشده بود که الان خارج شود، گفت: هیچ خیری از مزیت برجام ندیدیم آمریکا به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد و بارها و بارها برجام را نقض کرد، پس آمریکا اگرچه اکنون ظاهراً از برجام به صورت شکلی خارج شد در واقع از همان ابتدا به صورت محتوایی از برجام خارج شده بود.

امام جمعه قیدار گفت: آمریکایی‌ها از زمان امضای برجام نه خودشان حاضر شدند لغو تحریم‌ها را عملیاتی کنند و نه اجازه دادند کشورهای دیگر این کار را انجام دهند بنابراین با خارج شدن آمریکا از برجام هیچ مشکلی برای کشور ما به وجود نمی آید.

موسوی با بیان اینکه اقدامات ابلهانه و سفیهانه آمریکا از دستپاچگی آنهاست و ۴۰ سال است در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی از انقلاب اسلامی سیلی می‌خورند در مقابل جمهوری اسلامی ایران عاجز و ناتوان شده‌اند، گفت:  امروز شکست‌های آمریکا از جمهوری اسلامی به روزمرگی تبدیل شد. امروز پیروزی حزب الله لبنان با همه هزینه هایی که عربستان و آمریکا کرده بودند شکست مهلکی بر پیکره آمریکاست.

وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و درایت رهبر معظم انقلاب به چنان توانمندی رسیده است که در هر کجای جهان می‌تواند آمریکا را گوشمالی دهد.

امام جمعه قیدار در ادامه با یادآوری لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای آیت الله مجاهد میرزا محمد حسن شیرازی، گفت: یکی از خصلت‌های ذاتی شیعه از ابتدا تا کنون مقاومت و قیام در برابر دیکتاتوری و ظلم است که در تمامی تاریخ شیعه به چشم می‌خورد و علما و مراجع پرچمدار این مبارزات هستند.

موسوی افزود: نهضت تنباکو در تاریخ کشور ما یک نقطه روشن و سرآغاز تحولات مبارک و نماد اقتدار مرجعیت معظم شیعی است که زمینه را برای حضور روحانیت شیعه به شکلی عملی در عرصه سیاست فراهم کرد.  وی در ادامه به روز خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماعی است که از دیدگاه اسلام هیچ بنایی به مقدسی خانواده نمی‌رسد چرا که خانواده کارکردهای مهمی دارد و مهم‌ترین کارکرد خانواده فرزند آوری و تربیت فرزندان است که این کارکرد مهم در سرنوشت جامعه تأثیر مهمی دارد.

امام جمعه قیدار ا بیان اینکه امروزه بیشترین تهدیدات جنگ نرم متوجه خانواده‌هاست، گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارهای جنگ نرم اینترنت و فضای مجازی است به طوری که استفاده بیش‌ازحد افراد خانواده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث شده به‌مرور روابط افراد خانواده از بین برود با این که در کنار هم هستند اما از هم بیگانه باشند و اوقات کمتری را با هم بگذرانند.

موسوی گفت: درنتیجه افراد خانواده به‌خصوص فرزندان با دوری و فاصله از والدین خود، قادر به برقراری ارتباط درست با آنان نباشند و والدین نیز نتوانند در شکل‌گیری شخصیت و تربیت آنان تأثیرگذار باشند.

وی افزود: متأسفانه گسترش ارتباطات مجازی، باعث شده ارزش‌های دینی همچون تعصب و حفظ ناموس و غیرت ورزی کم‌اهمیت شوند؛ متأسفانه رفته‌رفته معیارها و ارزش‌های دینی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی به زندگی غربی و مدرن سکولار تغییر کرده است.

 

*دوران بزن دررو آمریکا تمام شده است

به نقل از نبض سحر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت: در آستانه حلول ماه مبارک رمضان هستیم ، ماه رمضان فرصت مناسبی برای تزکیه روح و نفس و جبران اشتباهات و خطاهای گذشته و همچنین بهترین فرصت برای استغفار است.

وی با اشاره به دستگیری از نیازمندان در این ماه عزیز گفت: مردم مومن در این ماه از فقرا و نیازمندان غافل نشوند و این ماه بهترین فرصت برای کمک به این قشر از جامعه است.

امام جمعه شهرستان خرم دره با اشاره به اقدام اخیر امریکا در خصوص برجام  و گزافه گوئی های وی ، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که در دیدار اخیر با فرهنگیان داشتند و فرمودند: "از روز اول بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید. گفتم اگر میخواهید قرارداد ببندید، تضمین لازم را بگیرید و بعد ببندید، رئیس‌جمهور آمریکا حرفهایی زد، حرفهای سخیف و سبُکی زد؛ شاید بیش از ده دروغ در حرفهای او بود؛ هم حرف زد [درباره‌ی] مسئله‌ی خروجشان از برجام، هم ملّت ایران را و نظام جمهوری اسلامی را تهدید کرد: «چنین میکنیم، چنین میکنیم، چنین میکنیم»، که بنده از طرف ملّت ایران عرض میکنم: آقای ترامپ! شما غلط میکنید".

حسینی با اشاره به ظلم و جنایات فراوان امریکا علیه مردم ایران در سالیان متمادی تاکید کرد: تمام مردم ایران به یاد دارند که چگونه جوانان ما توسط ایادی استکبار و دست نشانده های امریکا در جنگ های نیابتی، جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه ایران، ترور مستقیم و با دستور امریکا به خاک و خون کشیده شده اند، این جنایات امریکا هیچ وقت از ذهن این ملت پاک نخواهد شد و باید تاوان جنایات خود را بدهند.

وی با اشاره به گزافه گوئی ها و زباده خواهی امریکا گفت: امریکا در ۸ سال دفاع مقدس قدرت جمهوری اسلامی را شناخته است و اگر به خیال خام خود بخواهد تهدیدی علیه این ملت وارد کند، جوانان امروز این مرز و بوم آماده دفاع و جان فشانی جانانه در مقابل زیاده خواهی امریکا است وطبق فرمایش مقام معظم رهبری دوران بزن دررو دیگر تمام شده است.

خطیب جمعه خرمدره با اشاره به آزمون بزرگ دولت در مقابل اقدام اخیر امریکا گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری: «حالا گفته میشود که برجام را میخواهیم با این سه کشور اروپایی ادامه بدهیم؛ من به این سه کشور هم اعتماد ندارم، مسئله بسیار حسّاس است. امروز مسئولین کشور در معرض یک آزمون بزرگند؛ آیا حفظِ عزّت و اقتدارِ این ملّت عزیز را خواهند کرد یا نه؟ باید عزّت این ملّت تأمین بشود، منافع ملّت باید تأمین بشود به معنای واقعی کلمه."

حسینی همچنین با اشاره به اجرائی شدن بخشی از سند انحرافی ۲۰۳۰ در داخل کشور گفت:  مقام معظم رهبری همچنین در خصوص سند انحرافی ۲۰۳۰ فرمودند: بنده رسماً علناً قاطعاً منع کردم از اینکه این کار انجام بگیرد؛ مسئولین آموزش و پرورش استقبال کردند، دنبال کردند؛ منتها بنده شنیده‌ام در بخشهای مختلفی، اجزای سند ۲۰۳۰ دارد تحقّق پیدا میکند؛ این معنایش این است که اختیار مهم‌ترین مسئله‌ی کشور در دست دیگران باشد.

وی همچنین به جواب موشکی سوریه علیه اسرئیل اشاره کرد و گفت: جواب موشکی سوریه علیه اقدامات جنگ طلبانه اسرائیل تمام پایگاههای اسرائیل را نا امن کرد و مردمان اشغالگر آنان را به پناهگاه ها کشاند.

امام جمعه خرمدره در پایان به سالروز تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: فتوای تاریخی آیت الله میرزا حسن شیرازی در تحریم تنباکو، توطئه ای را که به سال ۱۳۰۹  به دست ناصر الدین شاه قاجار با واگذاری امتیاز دخانیات ایران به مدت پنجاه سال به انگلیسی ها در حال شکل گرفته بود، را خنثی کرد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر