logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۶۹۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
به همت بنیاد شهید استان زنجان انجام می شود؛

اتمام ساماندهی مزار شهدای زنجان در سال جاری/450 گلزار شهید در استان زنجان وجود دارد

اتمام-ساماندهی-مزار-شهدای-زنجان-در-سال-جاری-450-گلزار-شهید-در-استان-زنجان-وجود-دارد

از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در سال جاری با ساماندهی 15 درصد گلزارهای شهدا، ساماندهی این گلزارها به اتمام می رسد.

به گزارش موج رسا;  به فرموده امام خمینی (ره) «شهید اولین کسی است که وارد بهشت می‌شود» و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: «فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» تنها این دو جمله کافی است تا به اهمیت شهادت در جامعه پی برد.

امروز اعتلای پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی در دنیا، مرهون خون پاک و مطهر شهیدانی است که با حرکت در مسیر ولایت تا پای جان در مقابل زور مداران ایستادند و نقش ماندگاری را از جوانمردی خود در پهنه تاریخ به یادگار گذاشتند، ارزشمندی و قرب مقام شهیدان به سبب وارستگی آنان و معامله همه هستی خود با خدای عزیز بود و این اوج کمال را در کلام و وصیتنامه آنان می‌توان دید.

شهدا شاهدانی آسمانی ناظر بر اعمال زمینیان هستند و با تاسی به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با خون خود درخت تنومند اسلام را حیات بخشیده و در اعلی علیین ماوا گرفتند؛ افلاکیانی که نزد خوان بی کران خداوندی تا ابد از نعمت‌های الهی متنعم شدند، حیات جاودان دارند و جامعه نیز از تشعشع پرتو حیات آنان، زنده و پویاست، از این رو، تکریم و تعظیم شهدا و عمل به وصایای آنان، احساس مسئولیت در قبال خون آنان است که با تکریم خانواده‌های معظم آنان، تداوم می‌یابد و یقینا، انجام تکلیف در برابر خون مطهر شهیدان والامقام و درد جراحت جانبازان سرافراز، مصداق عمل صالح، سبب نزول برکات در جامعه و گره گشایی شهدا از ما زمینیان خواهد بود.

امروزه مزار شهدا مامن دلدادگان و عاشقان است و مراسم مختلف مذهبی و فرهنگی در کنار قبور مطهر شهدا برگزار می شود،یکی از دغدغه ها در این زمینه ساماندهی مزار این گلگون کفان تاریخ نظام اسلامی بوده است.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا،اظهار داشت: نگهداری و ساماندهی گلزارهای شهدا و ساماندهی گلزار شهدای گمنام باید با اهتمام ویژه‌ای دنبال شوند.

موسوی افزود: در این راستا نیاز به اعتباراتی برای تسهیل داریم که باید در اسرع وقت تامین شود.
"علی کاظمی"مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این زمینه معتقد است، ساماندهی گلزار شهدا هر ساله در برنامه های اداره کل بنیاد شهید مورد توجه است. 
وی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا برنامه استانی است، افزود: با تلاش صورت گرفته تاکنون بیش از 85 درصد مزارهای شهدا در استان ساماندهی شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه 15 درصد باقیمانده از مزار شهدا که ساماندهی نشده است، مربوط به روستاها است، یادآور شد: بیشترین مزارهایی که ساماندهی نشده مربوط به زنجان و شهرستان خدابنده است.
 کاظمی با بیان اینکه جلسات متعددی با فرمانداران شهرستان‌ها برای ساماندهی این امر برگزار شده است، گفت: عزم جدی داریم که امسال کار ساماندهی مزار شهدا به پایان برسد.
 وی با اشاره به اینکه کار ساماندهی یادمان شهدای گمنام نیز از طریق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال انجام است، گفت: 450 گلزار شهید در استان وجود دارد که کار ساماندهی آنها انجام شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد شهدای استان زنجان 3 هزار نفر است، افزود: البته استان زنجان 40 زن شهید نیز دارد که شهدای بمباران نام دارند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر