logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۶
[ شناسه خبر : ۶۹۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
در فرصت باقی مانده انجام می شود؛

آمادگی پایتخت شور و شعور حسینی برای ورود به ماه رمضان/ از غباروبی مساجد تا تامین اقلام مصرفی مردم

-آمادگی-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-برای-ورود-به-ماه-رمضان-از-غباروبی-مساجد-تا-تامین-اقلام-مصرفی-مردم

استان زنجان نیز همچون سایر استان های کشور این روزها حال و هوای معنوی ماه رمضان را به خود گرفته است و مردم و سازمان های اجرایی برای ورود به ماه الهی آماده می شوند.

به گزارش موج رسا; ماه رمضان در مکتب پیامبر گرامی اسلام،ماه ضیافت خداوند متعال است، در این مهمانی بزرگ الهی میزبان خداوند است و بندگان مومن او مهمان این دعوت الهی و ریاضت و زهد و مجاهده نفسانی و تقوا، وسائل پذیرایی آن هستند.

یکی از تفاوت های عمده ضیافت الهی با ضیافت مردمی در این است که در ضیافتی که از جانب مردم صورت می گیرد محور؛ دعوت بسوی طعام است و بهره بردن از آنچه هست. اما در ضیافت الهی محور، تقوی و ریاضت و مبارزه نفسانی با شهوات و امیال شیطانی است که از جمله ویژگی های آن، بودن و نخوردن و قدرت داشتن و گناه نکردن و بر خواهشای دل «نه» گفتن است که تسلط بر نفس را تقویت می کند و بدون این هم نمی توان به وارستگی از خود و رسیدن به قرب الی الله رسید.

 

*غباروبی مساجد زنجان در آستانه ماه رمضان

این روزها مساجد استان زنجان با غباروبی خود را برای برگزاری مراسم های ماه رمضان آماده می کنند، مساجد بزرگ ونامی زنجان از جمله حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان و بقاع متبرکه در شهرستان ها آماده ورود به ماه ضیافت الهی می شوند.

برنامه های مختلفی همزمان با ماه رمضان در مساجد برگزار می شود که احیای شب های قدر و شب شهادت حضرت علی (ع) از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

*تأمین اقلام مواد غذایی ایام ماه مبارک رمضان 

استان زنجان نیز برای ماه رمضان آماده می شود به گونه ای مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تأمین اقلام مواد غذایی ایام ماه مبارک رمضان در استان زنجان،اظهار داشت: تأمین و توزیع اقلام پر مصرف برنج گوشت قرمز و گوشت مرغ  و سایر اقلام را در این ایام داریم تا کمبودی در استان نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: امسال برنامه توزیع اقلام مواد غذایی از طریق طرح ضیافت انجام می‌شود و با نرخ مصوب و طریق فروشگاههای زنجیره‌ای و تعاونی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان  به برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت در استان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه با  همکاری اتاق اصناف استان از ۲ ۲ اردیبهشت این ماه شروع می‌شود.

جعفری بر تشدید نظارت  از بازار در استان تاکید کرد و افزود: این بازرسی‌ها توسط  بازرسی سازمان صنعت و معدن  و اتاق اصناف اجرا می‌شود و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان طرح ضیافت  نظارت و بازرسی از تمام اقلام انجام می‌شود.

وی افزود: با هر گونه گران فروشی، کم فروشی، صادر نکردن فاکتور برخورد می‌شود و شهروندان زنجانی هم به محض مشاهده هر گونه تخلف با سازمان تعزیرات و نظارت و بازرسی اتاق اصناف تماس حاصل کنند. 

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان  تصریح کرد: طی ایام ماه مبارک رمضان نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان با جدیت انجام می‌شود.

 

*برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن در ماه رمضان

"مجتبی شهامی" مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به برنامه های حسینیه اعظم زنجان در طول سال،اظهار داشت: مراسم روزانه جمع‌خوانی قرآن کریم از شبکه «شما» و «امید» پخش خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان در ماه رمضان سخنرانی روزانه و مداحی است، گفت: سخنران و مداح نیمه اول ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام محبی و سید یوسف شبیری است، گفت: حجت‌الاسلام احمدی و حاج مرتضی حیدری نیز در نیمه دوم ماه رمضان به عنوان سخنران و مداح فعالیت خواهند داشت.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در ادامه از برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مسجد حسینیه اعظم زنجان خبر داد و افزود: همچنین طبق برنامه و مطابق سنوات گذشته مراسم احیای شب‌های قدر در ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

شهامی با اشاره به اینکه قرائت ادعیه، مداحی و عزاداری از جمله برنامه‌های اجرایی در مراسم شب‌های قدر است، گفت: همچنین به مناسبت سالروز شهادت امام علی (ع) مراسم حرکت دسته عزاداری ساعت ۱۰ صبح روز ۲۱ رمضان از مقابل مسجد حسینیه اعظم به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های اجرایی در حسینیه اعظم زنجان را جمع‌خوانی قرآن کریم اعلام کرد و گفت: این برنامه نیز مطابق سنوات گذشته از ساعت ۱۸ تا ۱۹ عصر هر روز با حضور قاریان برتر قرآنی برگزار خواهد شد.

شهامی با اشاره به پخش زنده مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم از شبکه اشراق گفت: به احتمال زیاد و طبق هماهنگی صورت گرفته این برنامه به صورت روزانه از یک شبکه ملی نیز که شبکه امید یا شما باشد، پخش خواهد شد.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا، و مراسم مداحی و ذکر توسل روزانه پس از اقامه نماز مغرب و عشا نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به صورت روزانه در حسینیه اعظم زنجان اجرایی می‌شود.

 

*اعزام روحانیون به مناطق مختلف زنجان در ماه رمضان

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان امسال یک هزار و۴۵ روحانی به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

وی با اشاره به عطرافشانی و غبارروبی مساجد استان زنجان در آستانه ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: آئین عطرافشانی مساجد استان زنجان درآستانه ماه مبارک با همکاری مردم در یک هزار و۲۳۷ مسجد استان انجام می شود که از این تعداد ۹۷۳ مسجد روستایی است.

وی با بیان اینکه امسال این کار معنوی با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب با عنوان مسجد، پایگاه همه کارهای نیک انجام می‌شود،خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۵ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان زنجان همزمان با ماه مبارک رمضان اعزام می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۲۴۷ نفر از مبلغان اعزامی غیربومی هستند، افزود: این مبلغان از ۲۵ اردیبهشت ماه همزمان با ۲۸ شعبان به سراسر استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ از ۱۸ تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری،بیان داشت: این همایش در آستانه ماه مبارک رمضان در شهرستانِ های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ایام ماه رمضان خبرداد و گفت: دو نفر مفسر از مجمع عالی تفسیر قم در ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های زنجان و  طارم جلسات تفسیر برگزار می کنند.

 

*تدابیر نیروی انتظامی برای ماه رمضان

"غلامرضا امیدی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان به اقدامات انجام شده توسط فرماندهی انتظامی استان اشاره كرد و گفت: فرماندهی انتظامی استان همه تدابیر لازم را برای برقراری فضای مناسب در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است. 

 این مسئول اضافه کرد: پلیس در سطح استان زنجان از هم‌اکنون فضا را برای برگزاری  مراسم این ماه و راهپیمایی باشكوه روز قدس و نماز عید فطر در نظر گرفته است. 

 امیدی به محدودیت‌های ماه رمضان اشاره کرد و افزود: روزه‌خواری در منظر عموم طبق قانون ممنوع است و کسانی که اقدام به این کار کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. 

 وی از ممنوع بودن فعالیت اغذیه‌فروشان در ماه رمضان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان وظیفه پذیرایی از مسافران بر عهده واحدهای پذیرایی بین‌راهی است. 

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان در ادامه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نکاتی را در ارتباط با این ماه مبارک یاد آور شد. 

امیدی افزود: پلیس استان که مفتخر خدمت‌گذاری است و بر خود لازم می‌داند آمادگی کامل خود را برای خدمت‌گذاری هر چه بهتر به بندگان خوب روزه‌دار اعلام دارد و سعی و تلاش روزافزونی را برای آرامش و امنیت مطلوب‌تر معمول دارد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر