logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۴
[ شناسه خبر : ۶۹۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست شرکت فرآورده‌های نفتی استان زنجان:

کاهش ۴۱ درصدی مصرف نفت سفید استان زنجان/ مصرف فرآورده‌های نفتی در استان زنجان11 درصد افزایش یافت

کاهش-۴۱-درصدی-مصرف-نفت-سفید-استان-زنجان-مصرف-فرآورده‌های-نفتی-در-استان-زنجان11-درصد-افزایش-یافت

سرپرست شرکت فرآورده‌های نفتی استان زنجان با اشاره به کاهش مصرف نفت سفید در استان زنجان گفت: مصرف نفت سفید در استان زنجان 41 درصد کاهش یافت.

محسن شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; از رشد ۱۱ درصدی مصرف فرآورده‌های مایع در فروردین خبرداد و اظهار کرد: میزان مصرف در فروردین ماه سالجاری ۷۰ میلیون و ۸۰۰هزار لیتر و مدت مشابه سال گذشته ۶۳ میلیون و ۶۵۰ هزار لیتر بوده که این قیاس مصرف حاکی از یک رشد ۱۱ درصدی دارد.

وی مصرف بنزین و نفتگاز غیر نیروگاهی را افزایشی برشمرد و بیان کرد: میزان مصرف بنزین فروردین ماه سال جاری ۳۶ میلیون و ۷۰۰هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده که حاکی از یک رشد ۱۷ درصدی است.

سرپرست شرکت فرآورده‌های نفتی استان زنجان بیان کرد: همچنین در مصرف نفتگاز غیرنیروگاهی نیز یک رشد ۱۱ درصدی به ثبت رسیده بطوریکه مصرف سالجاری در حدود ۳۱ میلیون و ۲۶۰هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۲۸ میلیون و ۱۴۰هزار لیتر بوده است.

وی مصرف نفت سفید و گاز مایع را کاهشی توصیف کرد و افزود: مصرف نفت سفید در فروردین ماه سالجاری ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۴ میلیون لیتر بوده که این قیاس حکایت از یک کاهش ۴۱ درصدی دارد که این کاهش نیز در نتیجه روند گاز کشی و تبدیل سوختهای صورت پذیرفته استان محقق شده است همچنین در گاز مایع نیز کاهش ۱۵ درصدی به ثبت رسیده که مصرف سال جاری یک هزار و ۲۸۷ تن و مدت مشابه  سال قبل یک هزار و۵۲۰ تن بوده است.

شهبازی در ادامه به مصرف CNG در اولین ماه سال نیز اشاره و بیان کرد: در مصرف CNG تغییر خاصی در مصرف مشاهده نمی شود بطوریکه میزان مصرف فروردین ماه سال جاری ۱۲ میلیون و ۴۱۲ هزار متر مکعب و مدت مشابه سال قبل مصرفی در حدود ۱۲ میلیون و ۴۲۴ هزار متر مکعب به ثبت رسیده است.

وی همچنین به رشد ۳۶ درصدی نفتکوره نیز اشاره کرد و افزود: میزان مصرف این فرآورده در سال جاری ۵۱۳ هزار لیتر و مدت مشابه ۳۱۲ هزار لیتر بوده و این در مقایسه حاکی از یک رشد قابل ملاحظه ۳۶ درصدی در مصرف این فرآورده است.

سرپرست شرکت فرآورده‌های نفتی استان زنجان در ادامه به مصرف نفتگاز بخشهای مختلف مصرف نیز اشاره داشت و بیان کرد: مصرف نفتگاز نیروگاهی در فروردین ماه سال جاری ۵ میلیون و ۳۰۵ هزار لیتر و مدت مشابه ۳ میلیون و ۵۸۳ هزار بوده که حاکی از یک رشد ۴۸ درصدی دارد و در نفتگاز غیر نیروگاهی نیز بیشترین مصرف در بخش حمل و نقل به ثبت رسیده با مصرفی در حدود ۲۰ میلیون و ۶۸۰ هزار لیتر در سال جاری و ۲۳ میلیون و ۲۸۲ هزار لیتر در مدت مشابه سال قبل که حاکی از یک رشد ۱۳ درصدی دارد.

وی در ادامه افزود: مصرف نفتگاز بخش کشاورزی نیز از یک رشد ۹ درصدی برخوردار بوده بطوریکه مصرف سال جاری ۴ میلیون و ۷۷۵ هزار لیتر و مدت مشابه ۵ میلیون و ۱۹۰ هزار لیتر بوده است و در بخش صنایع نیز مصرف سالجاری ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار لیتر و مدت مشابه ۲ میلیون و ۳۱۸هزار لیتر به ثبت رسیده که این در مقایسه با مصرف سال گذشته کاهش ۱۱ درصدی در مصرف نفتگاز بخش صنایع را به ثبت رسانده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر