logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۶۹۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون وزیر صنعت در زنجان:

کیفیت تولید خودرو‌های داخلی در سطح ملت ایران نیست/ مدیران خودرو سازها پشت خودرو‌های پرتیراژ خود بنشینند

کیفیت-تولید-خودرو‌های-داخلی-در-سطح-ملت-ایران-نیست-مدیران-خودرو-سازها-پشت-خودرو‌های-پرتیراژ-خود-بنشینند

معاون وزیر صنعت به کیفیت خودرو‌های تولیدی در کشور اشاره کرد و گفت: در افزایش کیفیت تولید خودرو‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته ولی تولید این خودرو‌ها در سطح ملت ایران نیست و باید بیشتر از اینها کار شود.

به گزارش موج رسا; سید محمود نوابی امروز در همایش معرفی و تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان با اشاره به کیفیت خودرو‌های تولید شده در سطح کشور اظهار کرد: در افزایش کیفیت تولید خودرو‌ها در چند سال اخیر کار‌های خوبی صورت گرفته ولی این اقدامات در حدی مردم کشور ما نیست.

وی با بیان اینکه خودرو سازان زحمت می‌کشند و در خصوص افزایش کیفیت کار می‌کنند ولی باید بیشتر از اینها روی کیفیت خودرو‌های تولیدی کار کنند بیان کرد: به مدیران عامل خودرو‌ ساز‌های کشور عرض می‌کنم مدیران عزیز شما ویترین کشور هستید 17 تا 18 میلیون خودرو در سطح کشور از سبک و سنگین وجود دارد به کیفیت تولید خودروها توجه کرده و با خودرو‌های پرتیراژ خودتان در شهر تردد کنید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه همه اعضای هیئت مدیره خودرو‌ ساز‌ها وقتی وارد جاده کرج می‌شوند پشت پرتیراژ‌ترین خودرو‌های تولیدی خودشان بنشینند گفت: اگر خودشان پشت خودرو‌های تولیدی خود بنشینند خیلی وضع تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وقتی که خودشان از خودرو‌های دیگر استفاده می‌کنند مردم تولید خودرو‌هایشان را قبول نخواهند کرد افزود: اینکه من خود در مورد استفاده از کالاهای داخلی حرف بزنم ولی در عمل از کالای خارجی استفاده کنم قطعا حرف‌های من هیچ تاثیری نخواهد داشت.

نوابی با بیان اینکه اگر خودرو‌های تولیدی خوب است خودشان سوار پرتیراژترین خودرو تولیدشان بنشینند افزود: باید مدیران کنترل کیفیت و مدیران بازرگانی و سایر مدیران خودرو سازها از تولیدات خودشان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در استفاده از کالاهای داخلی نیاز به فرهنگ سازی داریم بیان کرد: کیفیت بسیاری از کالاهایی که در داخل تولید می‌شود بالاتر از کالاهای واردات مشابه خارجی است و همچنین بسیاری از کالاهای وارداتی نیز کیفیت لازم را ندارند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به متولیان جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق تاکید کرد و افزود: باید به شدت با کالاهای وارداتی برخورد شود و مبارزه با قاچاق کالا باید مانند مقابله با مواد مخدر برخورد شود

وی بیان کرد: متولیان این امر در مرز‌ها درخواست داریم به شدت با قاچاق کالا برخورد کنند.

نوابی در خصوص تبلیغات اقوا گرانه کالاهای تولید داخلی افزود: متاسفانه برخی از تبلیغات خارج از واقعیت است و این کار نوعی توهین به شعور مردم است و باید تبلیغات به نوع اقواگرانه نباشد.

وی با اشاره به اینکه بازار صادرات ما بسته است افزود: خیلی از تولیدکنندگان و اقتصادانان کشور نتوانستند در بحث صادرات به بازار منطقه و فرامنطقه‌ای برسند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر