logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۶۸۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

نخستین جشنواره نمایشگاهی سلامت اجتماعی در زنجان برگزار می‌شود

نخستین-جشنواره-نمایشگاهی-سلامت-اجتماعی-در-زنجان-برگزار-می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از برپایی نخستین جشنواره نمایشگاهی سلامت اجتماعی در زنجان خبرداد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برپایی اولین جنشنواره نمایشگاهی آیین محبت اظهار کرد: این جشنواره برای اولین با در استان زنجان از 21 تا 26 اردیبهشت ماه در زنجان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مشارکت محوریت‌ترین بحث در اجتماعی شدن سلامت است عنوان کرد: مردم با عنوان یک خواسته مطالبه کنند و مطالبه گری منجر به توجه دولت‌ها و حکومت‌ها در حیطه سلامت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه اجتماعی سازی سلامت مقوله ‌ای است که لحظه به لحظه با آن سروکار داریم که شامل سلامت جسمی روانی و روحی است بیان کرد: هر اتفاقی که در سلامت جسمی و روانی تاثیرگذار باشد نشان دهنده مشارکت و حمایت است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال وقتی اشتغال مردم آسیب می‌بیند جامعه دچار فقر و بیکاری می‌شود و زمینه آسیب رسانی بر سلامت مردم فراهم می‌شود گفت: هر حرکتی در زمینه اشتغالزایی می‌تواند به کاهش آسیب کمک کند.

قزلباش با اشاره به اینکه حرکت اجتماعی سازی سلامت حرکتی است که از سال‌ها قبل شروع شده و در راستای ترویج و تبیین مشارکت سلامت اجتماعی انجام می‌شود افزود: در حیطه سلامت اطلاعات غلط به بخش سلامت در جامعه آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در راستای اجتماعی شدن سلامت وارد شوند چرا هر چیزی که به سلامت مردم ارتباط دارد مانند محیط زیست و آلاینده‌ها و غیره را در بر می‌گیرد بیان کرد: در راستای اجتماعی سازی سلامت جشنواره آیین محبت برای نخستین بار در استان زنجان اجرا می‌شود که با برنامه‌ ریز‌‌های انجام شده این جشنواره به صورت سالانه در زنجان اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان بعنوان یک دستگاه حمایتی در این جشنواره حضور می‌یابد گفت: این جشنواره به بدست مردم و سازمان‌های مردم نهاد اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: 15 دستگاه اجرای به طور مستقیم، 21 موسسه خیریه در حوزه سلامت، 20دستگاه همکار و همه حوزه‌های ستادی و اجرایی دانشگاه در این برنامه‌ حضور خواهند داشت.

قزلباش به اهداف برپایی این نمایشگاه در زنجان اشاره و بیان کرد: آگاهی بخشی برای توانمند سازی مردم و جوانان و گروه‌های پرخطر در اهداف این همایش بوده و آموزش و پییشگیری از اولویت نخست این جشنواره است.

سید اسماعیل حسینی دبیر جشنواره نمایشگاهی آیین محبت در ادامه این جلسه ابراز کرد: جشنواره آیین محبت با هدف اجتماعی شدن حوزه سلامت در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با همکاری دستگاههای اجرایی استان و تشکل ‌های مردم نهاد در قالب موسسات خیریه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار است که در سطح استان برگزار می شود تصریح کرد: این جشنواره با توجه به محدودیت زمانی و مکانی در فضای 1500 متر مربع نمایشگاهی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره نمایشگاهی آیین محبت گفت: در این نمایشگاه 17 دستگاه اجرایی و 25 موسسه خیریه حضور دارند که در این نمایشگاه توانمندیها و ظرفیتهای موسسات خیریه معرفی می شود.

وی با اشاره به برگزاری گارگاههای آموزشی در این نمایشگاه افزود: یک کارگاه به صورت تخصصی در این نمایشگاه برپا می شود و همچنین برنامه های فرهنگی نیز در حاشیه این جشنواره در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این همایش ظرفیت پذیرای 26 هزار نفر را دارد افزود: فعالیت‌های این نمایشگاه به صورت مردمی اداره می‌شود.

وی با اشاره به این همه کارهای اجرایی این جشنواره توسط موسسات خیریه اداره می شود بیان کرد: در این جشنواره در حوزه رسانه‌ها جایگاه ویژه برای خبرنگاران تدارک دیده شده است.

دبیر جشنواره نمایشگاهی آیین محبت با بیان اینکه از همه خیرین برای حضور در این همایش دعوت می‌شود گفت: خیرین فعال در سایر استانها نیز می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

وی گفت: بازدید از جشنواره نمایشگاهی آیین محبت از ساعت 16 تا 22 برای عموم آزاد است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر