logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹
[ شناسه خبر : ۶۸۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبرداد

غباروبی 1237 مسجد استان زنجان در آستانه ماه رمضان/ وضعیت روستاهای زنجان پایش اجتماعی - فرهنگی می شود

-غباروبی-1237-مسجد-استان-زنجان-در-آستانه-ماه-رمضان-وضعیت-روستاهای-زنجان-پایش-اجتماعی-فرهنگی-می-شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ازغباروبی 1237 مسجد استان زنجان در آستانه ماه رمضان خبرداد.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان امسال یک هزار و۴۵ روحانی به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

وی با اشاره به عطرافشانی و غبارروبی مساجد استان زنجان در آستانه ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: آئین عطرافشانی مساجد استان زنجان درآستانه ماه مبارک با همکاری مردم در یک هزار و۲۳۷ مسجد استان انجام می شود که از این تعداد ۹۷۳ مسجد روستایی است.

وی با بیان اینکه امسال این کار معنوی با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب با عنوان مسجد، پایگاه همه کارهای نیک انجام می‌شود،خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۵ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان زنجان همزمان با ماه مبارک رمضان اعزام می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۲۴۷ نفر از مبلغان اعزامی غیربومی هستند، افزود: این مبلغان از ۲۵ اردیبهشت ماه همزمان با ۲۸ شعبان به سراسر استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ از ۱۸ تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری،بیان داشت: این همایش در آستانه ماه مبارک رمضان در شهرستانِ های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ایام ماه رمضان خبرداد و گفت: دو نفر مفسر از مجمع عالی تفسیر قم در ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های زنجان و  طارم جلسات تفسیر برگزار می کنند.

این مسئول در ادامه بر ضرورت آگاهی روحانیون از وضعیت فرهنگی و اجتماعی منطقه تاکید کرد و بیان داشت: تلاش می شود تا وضعیت فرهنگی و اجتماعی روستاها از سوی روحانیون مستقر پایش شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از راه اندازی بانک اطلاعات فرهنگی و دینی روستاهای استان در سال جاری خبرداد و گفت: در سال جاری روستاهای بالای ۵۰۰ خانوار توسط روحانیون اعزامی و مستقر پایش می شوند.

حجت الاسلام صفی یاری از پایش روستاهای بالای ۳۰۰ و ۲۰۰ خانوار در سال آینده خبرداد و گفت: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت یکپارچه اعزام مبلغ اظهار داشت: با توجه به حجم عظیم اعزام روحانی در طول سال،مدیریت یکپارچه در این زمینه اجرایی می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر