logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۶۸۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

بیشتر افراد تحت پوشش بهزیستی استان زنجان معلولان جسمی حرکتی هستند/ 150 هزار خانوار تحت پوشش قرار دارند

بیشتر-افراد-تحت-پوشش-بهزیستی-استان-زنجان-معلولان-جسمی-حرکتی-هستند-150-هزار-خانوار-تحت-پوشش-قرار-دارند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بیشتر افراد تحت پوشش بهزیستی استان زنجان معلولان جسمی حرکتی هستند.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی اظهار کرد: تهیه و ساخت انواع پروتزهای اندام تحتانی از جمله پروتزهای مچ ، زیر زانو ، بالای زانو ، لگن، تیغه کربی، پروتزهای اندام فوقانی، پروتز دست وارتز برای انواع دفورمیتی ها طبق دستور پزشک معالج یا درمانگر برای معلولین تحت پوشش بهزیستی طبق تفاهمنامه منعقده توسط هلال احمر صورت می پذیرد.

وی عنوان کرد: در این تفاهم نامه بهزیستی موظف است حداکثر سقف مورد تعهد را در هر معرفی نامه معلول ذکر کند.

این مقام مسئول رعایت دقت و صداقت کامل نسبت به ارائه خدمات مطلوب و موثر درخواست شده توسط بهزیستی ، رعایت مفاد قرارداد نسبت به ارائه اقلام و خدمات درخواستی ، لیست کامل معرفی شدگان از سوی بهزیستی و با رعایت مفاد قرارداد نسبت به ارائه اقلام و خدمات درخواستی ، لیست کامل قطعات و مواد به کار رفته ، زمان های قید شده جهت مراجعه اشخاص معرفی شده در روند ارائه خدمت ، استاندارد های لازم از لحاظ کاربری قطعات و مواد بکار رفته ، ارائه آموزش های لازم مراقبتی و بهداشتی به اشخاص معرفی شده توسط بهزیستی را از تعهدات هلال احمر برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: ارتزو پروتز تهیه شده طبق استانداردهای جهانی و نظریه پزشک متخصص تایید گردیده و در اختیار مددجو قرار میگیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هزینه های اورتز و پروتز تهیه شده بر اساس درخواست مددجو 15 الی 25 درصد تخفیف را شامل می شود یادآور شد: مابقی هزینه سرانه توسط معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان پرداخت خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه در جهت رفاه حال نیازمندان و جامعه هدف بهزیستی باید از خلاقیت دو دستگاه بهره جست افزود: یکی از مشکلات نگاه های جزیره ای و متعصبانه است در حالیکه تعاملات می تواند یک هم افزایی بین بخشی و سازمانی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: هلال احمر بعد از مراجعه فرد تحت پوشش برای ارائه خدمات نسبت به ارائه کل هزینه اورتز و پروتز درخواستی اقدام و پس از دریافت تاییدیه نسبت به ساخت و تحویل وسیله کمکی اقدام می کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بیان کرد: کل هزینه ها کمتراز مبلغ 10 میلیون ریال باشد ضمن کسر تخفیف سهم مرکز پرداخت و مابقی هزینه به عهده بهزیستی خواهد بود و ارقام بالاتر ضمن هماهنگی و تعیین سهم خانواده و تخفیف مرکز اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشترین افراد تحت پوشش بهزیستی را معلولین جسمی حرکتی شامل می شود گفت: در حال حاضر نزدیک به 150 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان می باشند که از این تعداد 31 درصد مستمری بگیر و 69 درصد از سایر خدمات این سازمان بهره مند می گردند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر