logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۶۸۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرامور باغبانی استان زنجان:

سالانه ۸۰۰ هزار اصله نهال مجوزدار و گواهی شده در استان زنجان تولید می‌شود/ هیچ نهالستان فاقد مجوز در استان زنجان وجود ندارد

سالانه-۸۰۰-هزار-اصله-نهال-مجوزدار-و-گواهی-شده-در-استان-زنجان-تولید-می‌شود-هیچ-نهالستان-فاقد-مجوز-در-استان-زنجان-وجود-ندارد

مدیرامور باغبانی استان زنجان با اشاره به تولید نهال گواهی شده در استان زنجان گفت: سالانه ۸۰۰ هزار اصله نهال مجوزدار و گواهی شده در استان زنجان تولید می‌شود.

به گزارش موج رسا; بهنام اوجاقلو امروز در جمع خبرنگاران از تولید سالانه حدود ۸۰۰ هزار اصله نهال مجوزدار و گواهی شده در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: با نظارت جدی بر نهال‌های تولیدی نهالستان‌ها از تولید و عرضه نهال بی‌کیفیت در استان جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر تعدادی از نهالستانهای استان به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم از چرخه تولید خارج شده است.

مدیرامور باغبانی استان زنجان با اشاره به عدم وجود نهالستان فاقد مجوز در استان زنجان افزود: در حال حاضر تمام نهال های تولیدی در استان گواهی شده بوده و از طریق 9 نهالستان مجوزدار تولید و توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه نهالستان های دارای مجوز در استان زنجان ملزم به عرضه نهال شناسه دار در بازار هستند و هیچ نهالستانی حق توزیع نهال فاقد لیبل را ندارد، خاطرنشان کرد: توزیع نهال بدون شناسه در استان در صورت مشاهده غیر مجاز تلقی شده و با عاملین برخورد می شود.

اوجاقلو با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از توزیع نهال بی کیفیت و غیر مجاز در استان زنجان در قالب نشستی تولید کنندگان نهال استان به فروشندگان معرفی شدند، بیان کرد: فروشندگان نهال همچنین ملزم به اخذ کارت شناسایی از نظام صنفی کارهای کشاورزی استان شدند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به ورود و خروج نهال از استان توسط فروشندگان ابراز کرد: به منظور جلوگیری از ورود نهال غیر مجاز به استان نیز نهال ها‌ی وارداتی علاوه بر لیبل‌‎دار بودن باید دارای گواهی بهداشت از حفظ نباتات استان مربوطه باشند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر