logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۶۸۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

فضا برای ورود جوانان به عرصه مدیریتی کشور مهیا نیست/ اعتماد به جوانان باید از مدیریت‌های کلان کشوری آغاز شود

فضا-برای-ورود-جوانان-به-عرصه-مدیریتی-کشور-مهیا-نیست-اعتماد-به-جوانان-باید-از-مدیریت‌های-کلان-کشوری-آغاز-شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به لزوم فرصت دادن به جوانان برای ورود به عرصه‌های مدیریتی کشور گفت: فضا برای ورود جوانان به عرصه مدیریتی کشور مهیا نیست.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بحثهای مدیریتی در کشور اظهار کرد: ایجاد یک حلقه محدود در بین احزاب در بحث‌های مدیریتی یکی از دلایلی است که امروز متاسفانه با وجود تمام ظرفیت‌ها در کشور اجازه نداده تا از این ظرفیت‌ها در بحثهای مدیریتی به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با بیان اینکه این فضا اجازه نداده تا افراد جوان، خلاق، توانمند و علمی در بحثهای مدیریتی استفاده شود، ابراز کرد: یکی از نیازهای هر کشوری تربیت مدیران کارآمد و موفق است که ما این فضا را در جامعه ایجاد نمی‌کنیم، امیدواریم در تغییرات مدیریت کلان کشور و همچنین استان زنجان فرصت به مدیرانی داده شود که تا به حال اجازه حضور به آنها داده نشده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید همه ما قبول کنیم که افراد توانمند زیادی وجود دارند که می‌توان فرصت را به آنها داد، خاطرنشان کرد: متاسفانه تا به امروز این فرصت به نیروهای تازه نفس، جوان و علمی داده نشده است، این سالها ثابت شده که مدیران که یک یا دو دهه مدیر هستند اگر مدیران موفقی بودند ما در شاخص‌های توسعه وضعیت به مراتب بهتری نسبت به وضعیت کنونی داشتیم.

وی با بیان اینکه چندین بار تاکید کرده‌ایم که 70 ساله‌ها باید فرصت را به جوانترها بدهند، عنوان کرد: ما در این خصوص طرحی را نیز به مجلس پیشنهاد کردیم که متاسفانه تعدادی از همکاران مقاومت کردند، ما به دنبال این بودیم که فضا برای جوانان فراهم شود.

وقف‌چی بیان کرد: برخی از دوستان این نظر را دارند که اگر ما ظرفیت اشتغال بازنشستگان را بگیریم، این افراد نمی‌توانند هزینه‌های زندگی را تامین کنند در صورتی که ما معتقدیم دلیل اصلی افزایش هزینه بازنشستگان بیکاری جوانان است.

وی با بیان اینکه بیکاری جوانان به افزایش ناهنجاریهای جامعه منجر خواهد شد، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا مشکل اشتغال جوانان برطرف شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد: روند اشتباهی که در کشور ما رواج یافته و نیاز به اصلاح دارد این است که ما به داشتن معلم در روستایی که یک یا دو دانش‌آموز دارد، افتخار می‌کنیم، به نظرم این موضوع یکی از ایرادات اساسی است که در هیچ جای دنیا نیز اتفاق نمی‌افتد.

وی ابراز کرد: اعتقاد ما این است که آموزش و پرورش باید رویکرد خود را تغییر دهد و با تجمیع روستاها و سامان دادن به نیروی انسانی کمی از مشکلات کمبود معلم بکاهد، کمبود نیرو در آموزش و پرورش اکنون به وضعیتی رسیده که این وزارتخانه را با مشکل روبرو خواهد کرد.

وقف‌چی با بیان اینکه کمبود نیرو در آموزش و پرورش دلایل مختلفی دارد، گفت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌تر به فکر برطرف کردن این مشکل باشند تا دستگاه تعلیم و تربیت بیشتر از این آسیب نبیند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر