logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۹
[ شناسه خبر : ۶۸۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

تمامی تصمیمات باید در درون آموزش و پرورش گرفته شود/ آموزش و پرورش نیاز به قیّم ندارد

تمامی-تصمیمات-باید-در-درون-آموزش-و-پرورش-گرفته-شود-آموزش-و-پرورش-نیاز-به-قیّم-ندارد

استاندار زنجان با تاکید بر عدم دخالت در امور آموزش و پرورش گفت: تمامی تصمیمات در درون آموزش و پرورش گرفته شود.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش‌امیری امروز در سی و چهارمین بزرگداشت مقام معلم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری روحانی آگاه، راهنمای واقعی، متدین و خداترس بود.

وی با بیان اینکه آثار شهید مطهری کم نظیر است، ابراز کرد: ایشان چند ویژگی منحصر بفرد داشتند که از جمله آنها می‌توان به دایندار واقعی بودن، ارتباط قوی با جامعه روشنفکر دانشگاهی و معرفی اسلام به شکل زیبا و منحصربفرد بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در این سالها کمتر به جایگاه و نقش معلمی پردخته‌ایم، خاطرنشان کرد: کسی که در جایگاه معلمی قرار گرفته ابتدا باید خود تعلیم دیده باشد، معلم راهنمای همه خوبی‌ها، نیکی‌ها و هدایت‌گر و بیدار کننده جامعه خفته و به انحراف کشیده شده است.

وی با بیان اینکه معلم چراغ هدایتی است که اگر خاموش شود، جامعه به گمراهی کشیده خواهد شد، گفت: ما باید تلاش و مراقبت کنیم و اجازه ندهیم جایگاه رفیع و عظیم معلمی تضعیف شود.

درویش‌امیری با تاکید بر اینکه جایگاه و منزلت معلم در درون و بیرون مجموعه به شدت تضعیف شده است، افزود: دخالتهای داخلی بی‌‎مورد و اظهار نظر و دخالت از محیط خارج منزلت معلم را زیر سوال برده است، باید اجازه دهیم آموزش و پرورش خودش مسیرش را انتخاب کند.

وی با این توصیه به معلمان که خود را ارزان عرضه نکنید، عنوان کرد: در برخی مواقع و به خصوص در ایام انتخابات همه دلسوز معلم می‌شوند و این درد جامعه است که چنین نگاهی به معلم می‌شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید آموزش و پرورش باقی بماند و هیچ صدایی دیگری از آن قابل قبول نیست، اظهار کرد: نباید اجازه داد که افرادی از خارج آموزش و پروش برای آنها تصمیم بگیرند و در این راستا خود معلم باید پیشقدم باشد.

وی با بیان اینکه باید با قشر معلم عزتمندانه رفتار شود، خاطرنشان کرد: چرا برخی عزت آموزش و پرورش را می‌شکنند، معلم باید پیش دانش‌آموزان عزیز باشد و نباید اجازه داد غیرعزتمندانه با این قشر رفتار شود.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه معلمان معتمدترین قشر در بین مردم هستند، افزود: برای حفظ منزلت جامعه فرهنگیان همه باید پافشاری کنیم، بگذاریم مسئولیت اصلی تعلیم و تربیت و چگونگی آن بر عهده خود آموزش و پرورش باشد.

وی با بیان اینکه در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم، گفت: امروز کودکان و نوجوانان به هر چیزی که بخواهند دسترسی دارند، حتی اگر فیلتر کنند از فیلترشکن استفاده می‌کنند. نمی‌شود به کودکان و نوجوانان دروغ گفت و واقعیت‌ها را کتمان کرد، آنها کاشف حقیقت هستند بنابراین باید با نسل جدید و جوان صادقانه صحبت کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان عنوان کرد: همه اقشار با مشکلات اقتصادی روبرو هستند مگر اقشار فرصت‌طلب و سودجو، امیدواریم به میزان منزلت و نقش معلم در مسائل و مشکلات این قشر توجه شود.

وی با بیان اینکه حضور معلمان خریدنی نیست و نقش پرچمداران آموزش قابل قیمت گذاری نیست، تصرح کرد: دولت و مسئولان باید به وظایف خود نسبت به معلمان به درستی عمل کنند.

درویش‌امیری با تاکید بر اینکه با یک عزم ملی همه باید به کمک آموزش و پرورش بشتابند، خاطرنشان کرد: استان زنجان نخستین استانی است که بعد از 40 سال در راس اداره کل آموزش و پرورش یک خانم را منصوب کرده است.

وی با اشاره به اینکه دیگر گزینه‌های مدیرکلی آموزش و پرورش استان زنجان جزو سرمایه‌های آموزش و پرورش هستند، گفت: کار کار سخت و دشوار است، مدیرکل آموزش و پرورش باید به نمایندگی از تمام فرهنگیان استان تلاش و کوشش کند و در این راستا برای اداره این مجموعه همدلی بین تمام نیروها نیاز است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تمامی تصمیمات در درون آموزش و پرورش گرفته شود، تاکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به قیّم ندارد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر