logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
[ شناسه خبر : ۶۸۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌جهادکشاورزی شهرستان خدابنده خبرداد

تولید بیش از 500 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان خدابنده

تولید-بیش-از-500-هزار-تن-انواع-محصولات-زراعی-و-باغی-در-شهرستان-خدابنده-

مدیر‌جهادکشاورزی شهرستان خدابنده با اشاره به میزان تولید محصولات کشاورزی در خدابنده گفت: سالانه بیش از 500 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان خدابنده تولید می‌شود.

به گزارش موج رسا; اکبر طیبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل بروز مشکل کم آبی و افت سطح آب‌های زیر‌زمینی، لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در قالب طرح‌های مختلف به منظور کاهش ریسک در تولید مایحتاج غذایی و حفاظت از منابع آب ضروری است.

وی از آغاز اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی براساس مقدار آب قابل دسترس در شهرستان خدابنده خبرداد و افزود: این طرح به منظور تهیه ترکیب کشت مناسب و با هدف تضمین امنیت غذایی، افزایش بهره وری و دسترسی به تولید پایدار در بخش کشاورزی و همچنین حفاظت از منابع آب و خاک در حال اجراست.

مدیر‌جهادکشاورزی شهرستان خدابنده بیان کرد: اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت طی سال‌های گذشته در استان زنجان براساس نسبت تخصیص اراضی به محصول بوده و به صورت نرم افزاری کنترل می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح هم اکنون در شهرستان خدابنده پیرو تصمیمات اتخاذ شده در شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان و تعهدات کشت ابلاغی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، براساس مقدار آب قابل دسترس اجرایی می‌شود.

طیبی بیان کرد: کشاورزان و بهره‌برداران شهرستان خدابنده می‌‌توانند برای اطلاع از چگونگی انجام این طرح و دریافت اطلاعات بیشتر به مراکز جهادکشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان خدابنده با تولید بیش از 500 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از قطب‌های تولیدی استان و در برخی محصولات نظیر گندم و سیب‌زمینی از شهرستانهای پیشرو در سطح کشور به حساب می‌آید.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر