logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۳
[ شناسه خبر : ۶۸۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

6 هزار کودك در سطح استان از خدمات مهدهاي کودك بهره مند هستند/ فعالیت 67 مهدکودك روستایی در استان زنجان

6-هزار-کودك-در-سطح-استان-از-خدمات-مهدهاي-کودك-بهره-مند-هستند-فعالیت-67-مهدکودك-روستایی-در-استان-زنجان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر نزدیک به 6 هزار کودك در سطح استان زنجان از خدمات مهدهاي کودك شهري و روستایی بهره مند هستند.

به گزارش موج رسا; سلمان حسینی با اشاره به فعالیت مهدهای کودک در زنجان اظهار کرد: یکی از شاخصه هاي توسعه ، افزایش و گسترش مهدهاي کودك و پیش دبستانی ها است که کودکان بیشتري بتوانند در چترحمایتی آنها قرار گیرند.

وي با اشاره به افزایش کیفیت ارائه خدمات در مهدهاي کودك براساس رتبه بندي خدمات عنوان کرد: سال گذشته شهریه مهدهاي کودك 10 درصد افزایش یافت که این میزان نسبت به درجه بندي مهدهاي یک، دو و سه ستاره متغیر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مربیان و متولیان مهدهاي کودك وظیفه خطیري در تربیت کودکان دارند افزود : در حال حاضر 495 مربی در مهدهاي کودك خصوصی استان مشغول به کار و فعالیت هستند.

حسینی با اشاره به فعالیت 165 مهد کودك شهري و روستایی در سطح استان گفت: بر این اساس در حال حاضر 9 مهد سه ستاره ، 7 مهد دو ستاره و 23 مهد یک ستاره تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت میکنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان مهدهاي کودك روستایی را در ارتقاء شاخص بهداشت و آموزش کودکان مناطق محروم روستایی حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 67 مهدکودك روستایی در سطح استان زنجان و در مناطق روستایی فعال هستند و توزیع یک وعده غذاي گرم رایگان به کودکان مناطق روستایی صورت می پذیرد.

وي با بیان اینکه بهزیستی تنها متولی صدور مجوز براي تأسیس مهدکودك در سطح استان زنجان به شمار می آید یادآور شد: تمامی مهدهاي کودك خصوصی ملزم به نصب شهریه و توضیحات آن در معرض دید والدین و مراجعه کنندگان هستند و در غیر اینصورت تخلف محسوب می گردد.

حسینی نقش مهدهاي کودك در تربیت کودکان را مهم و اساسی عنوان و خاطر نشان کرد: براي رشد و تربیت صحیح کودکان باید محیطی امن و عاري از هرگونه انحراف فراهم کرد.

وي تاکید کرد: در مهدهاي کودك آموزش ،هنجارها و ارزش ها به فرزندان دخالت داشته و با افزایش سن کودك بر نقش این مهم در الگودهی به شخصیت کودك افزوده می شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر