logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۶۸۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

تصدی‌گری در شان شورای فرهنگ عمومی نیست/ فاکتور سازی برخی دستگاه های اجرایی موجب عدم تحقق شعار سال

تصدی‌گری-در-شان-شورای-فرهنگ-عمومی-نیست-فاکتور-سازی-برخی-دستگاه-های-اجرایی-موجب-عدم-تحقق-شعار-سال-

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تصدی‌گری و ورود به عرصه‌های اجرایی و همچنین اکتفا به وظایف ذاتی دستگاه درشان شورای فرهنگ عمومی نیست.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: شعار سال صرفاً با تکرار و رفتاردرمانی محقق نخواهد شد. بلکه نیازمند اراده‌ای جدی و قدمی عملی است.این اراده و اقدام در گام اول متوجه مسئولان است و باید در قدم نخست ذهن و فکر برخی مسئولین ما ایرانی شود تا حمایت از کالای داخلی صورت گیرد.   وی افزود: تا وقتی مناطق آزاد ما نمایشگاهی دائمی و گسترده برای عرضه کالاهای خارجی باشد و در کنار خزر انواع کنسرو ماهی رنگارنگ خارجی با بسته‌بندی متنوع عرضه شود شعار سال محقق خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: نمایشگاه‌های عرضه کالا در استان باید عزم به عرضه کالای داخلی نمونه بخصوص نمایشگاه عرضه اقلام و محصولات لوازم و التحریر که متأسفانه تاکنون صرفاً توجه ویژه‌ای به محصولات وارداتی داشته است.   مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حمایت از شعار سال صرفاً با ابلاغ بخشنامه به ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز محقق نمی‌شود،افزود: بلکه باید نظارت عملی و جدی نیز بر اجرای آن به عمل آید تا برخی دستگاه‌ها قانون را دور نزده و دست به فاکتور سازی نزنند.

حجت الاسلام صفی یاری تصریح کرد: استان زنجان ظرفیت خوبی برای تقویت تولید داخل دارد و محصولات و تولیدات قابل‌توجهی در این استان وجود دارد که متأسفانه بسیاری از اهالی خود استان نیز از آن بی خبرند.

وی گفت: بر این اساس باید لیستی از محصولات و تولیدات استانی در عرصه‌های مختلف تهیه و نسبت به معرفی و برند سازی آن اقدام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی باید وظیفه اصلی و ذاتی خود را به‌عنوان اولویت مدنظر قرار داده و بر آن محورها متمرکز شود،بیان داشت:تصدی‌گری و ورود به عرصه‌های اجرایی و همچنین اکتفا به وظایف ذاتی دستگاه درشان شورای فرهنگ عمومی نیست.   مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد:اصلی‌ترین وظیفه شورای فرهنگ عمومی بر اساس آئین‌نامه ابلاغی شناخت محیطی و برآورد وضعیت موجود است. مطالعه و تحلیل و تجزیه سالیانه وضع فرهنگ عمومی استان و همچنین ترسیم وضعیت مطلوب و راهبردهای نیل به آن ازجمله مأموریت های شورای فرهنگ عمومی است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام صفی یاری از دیگر وظایف شورا را اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی در راستای بهبود شاخص‌های فرهنگ عمومی در استان عنوان کرد و افزود: لازم است به‌صورت عملی و تخصصی به آن پرداخته شود.   وی گفت: وظیفه دیگر شورای فرهنگ عمومی که وظیفه‌ای بسیار سنگین و حساس است ساماندهی برنامه‌های فرهنگی استان و ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها فرهنگی و برنامه‌های فرهنگی است که باید با حفظ حدود نقش‌ها و جایگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد که بسیار جدی باید پیگیری شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر