logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۶۸۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با حضور سفرای سازمان اکو؛

چهارمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در زنجان آغاز به کار کرد

چهارمین-جشنواره-غذای-اکو-جاده-ابریشم-در-زنجان-آغاز-به-کار-کرد

با حضور سفرای سازمان اکو؛چهارمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش موج رسا;یحیی رحمتی در مراسم آغاز به کار چهارمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم، اظهار داشت: جامعه انسانی مملو از نمادهایی است که به مرور زمان شکل گرفته و غذا به عنوان یکی از شاخصه های نمادین در فرهنگ و هنر هر کشوری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه وقتی کسی قصد دارد جایی را تعریف کند حتما از غذای آن نام می برد،افزود: در جوامع مدرن غذا از نقش اساسی برای ارتباط بین ملت ها است.

این مسئول بیان داشت: رویکرد ما در این جشنواره این است که با چشیدن غذاهای مختلف به تاریخ آن کشورها پی ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: این جشنواره فرصت مناسبی برای مشارکت، صلح و دوستی و محکم شدن روابط کشورها و نزدیکی ملت ها و تعامل و همکاری است.

رحمتی بیان داشت: هدف این جشنواره بها دادن به فرهنگ آداب و غذاهای کشورهای عضو سازمان اکو و راه ابریشم و آشنایی با دیگر اقوام و ایجاد ارتباط متقابل فرهنگی است.

وی با تقدیر از شرکت کنندگان در این جشنواره و وزارت خارجه برای حمایت سازمان اکو از برگزاری جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم، تصریح کرد:

شهردار زنجان نیز در این مراسم، اظهار داشت: جهانی شدن به عنوان فرآیند تحول همه ساخت های زندگی بشر به ویژه در حوزه فرهنگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

معصومی خاطرنشان کرد: باورهای ذهنی و ارزشی که در روابط اجتماعی انسان ها به صورت رفتار و کنش ها قابل ملاحظه است، در فرهنگ هر کشوری دیده می شود.

وی گفت: امروز در دنیا نیاز جوامع به همزیستی فرهنگی برای همدلی بیشتر،انسجام و پایداری فرهنگی ضروری است به ویژه زمانی که خرده فرهنگ ها و فرهنگ های قومی وجود دارد.

شهردار زنجان ادامه داد: تنوع و اصالت فرهنگی متفاوتی بین دولت ها و کشورهای شرکت کننده است که نیاز به همکاری و ایجاد همزیستی فرهنگی ضمن حفظ اصالت فرهنگی دارد.
معصومی بیان داشت: هنجارها، سنت های عامه، آداب، نمادها، ارزش و ساختارها چارچوب های تشکیل دهنده فرهنگ است.

وی افزود: طی سال های اخیر مفهوم توسعه پایدار مورد توجه قرار گرفته است چرا که توجه به این مقوله موجب مدیریت منابع توسعه گردشگری می شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه گردشگری در چارچوب الگوهای خاص اتفاق می افتد و جاذبه های تاریخی و فرهنگی در این زمینه باید مورد توجه باشد، گفت: مقاصد گردشگری،جاذبه ها و تنوع های محیطی در این زمینه مهم است.

معصومی زنجان ادامه داد: طی سه سال گذشته زنجان میزبان این جشنواره بوده است و برگزاری این جشنواره امکان معرفی فرهنگ ها و غذاها را مهیا کرده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر