logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۶۸۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان:

325 مدرسه تخریبی در استان زنجان وجود دارد/ دولت به تنهایی قادر به حل مشکل فضاهای آموزشی نیست

325-مدرسه-تخریبی-در-استان-زنجان-وجود-دارد-دولت-به-تنهایی-قادر-به-حل-مشکل-فضاهای-آموزشی-نیست

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: 325 مدرسه تخریبی در استان زنجان وجود دارد.

به گزارش موج رسا; جهانگیر صفری امروز در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان با اشاره به اینکه به کمک خیرین نیازمندیم، اظهار کرد: در حال حاضر 325 مدرسه تخریبی و 592 مدرسه نیاز به مقاوم سازی در استان داریم که نیازمند اعتباری بالغ بر 640 میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکل فضای آموزشی را در آموزش و پرورش حل کند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه امسال تعهدات دولت در قبال خیرین با تعهدات خیرین برابری خواهد کرد، ابراز کرد: برای اجرای پروژه‌ها نیازمند یاری خیران هستیم.

مریم رشتچی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به جمله معروف مقام معظم رهبری یعنی "تلاش در راه مدرسه سازی خود جهادی مقدس است و مشارکت در مدرسه سازی از ماندگارترین کارهای نیک است."از ابراز کرد: بدون شک مدرسه به عنوان نخستین پایگاه رسمی کسب علم و دانش جایگاه ویژه ای در تعلیم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی دارد.

وی بیان کرد: ضرورت دارد تمام اقشار جامعه و ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی کشور قدم در راه حل و فصل مشکلات آموزش و پرورش بردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به ضرورت تربیت نسل کارآمد برای کشور ادامه داد: حضور مردم و به ویژه خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در کنار مسئولین و متولیان امر تعلیم و تربیت زمینه ساز رشد و تعالی آموزش و پرورش را فراهم کرده و می‌کند.

وی ضمن تاکید بر اجر دنیوی و اخروی خیرین مدرسه ساز متذکر شد: کار خیرین تنها ساختن یک مدرسه نیست بلکه فرهنگ و آینده و فردای ایران اسلامی را می‌سازند.

رشتچی از خیرین خواست تا فرهنگ خیری را بیش از پیش در جامعه و به خصوص در بین جوانان گسترش دهند.

وی افزود: نزدیک به دو هزار و400  مدرسه و بیش از 180هزار دانش آموز استان به تنهایی قادر به اداره دستگاه تعلیم و تربیت نیستند.

رشتچی با تاکید بر اینکه راه پیشرفت جامعه از آموزش وپرورش می گذرد، تصریح کرد: مشارکت همگان در این خصوص اجتناب ناپذیر است و برای توسعه فرهنگی و اجتماعی استان عزیزمان باید آموزش و پرورش را به طور یقین یاری کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز استان از سال 70، 280 مدرسه با 1134 کلاس درس را با 118 هزار مترمربع مساحت ساختند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر