logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۴
[ شناسه خبر : ۶۸۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

روح خیری و مشارکت در استان زنجان نهادینه شده است/ در 100 نقطه از استان نیازمند استقرار کانکس برای تحصیل دانش‌آموزان هستیم

روح-خیری-و-مشارکت-در-استان-زنجان-نهادینه-شده-است-در-100-نقطه-از-استان-نیازمند-استقرار-کانکس-برای-تحصیل-دانش‌آموزان-هستیم

استاندار زنجان با اشاره به مشارکت خیرین در ساخت مدارس گفت: روح خیری و مشارکت در استان زنجان نهادینه شده است.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش‌امیری امروز در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان با اشاره به اینکه مردم همه کشورها برای تامین نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کنار دولتهای خود حضور دارند، اظهار کرد: ایرانیان با علاقه و عرق ملی متاثر از آموزه‌های دینی و باورهای عمیق اعتقادی مشارکت در امور عالم المنفعه را تکلیف خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه خیرین فراوانی در کشور و استان زنجان وجود دارد، ابراز کرد: روح خیری و مشارکت در استان زنجان نهادینه شده و مردم آن را به عنوان یک علاقه در وجود خود احساس می‌کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه خیرین باید به امر مقدس احداث مدرسه توجه کنند، خاطرنشان کرد: اگر تلاش خیرین نباشد و سرپناهی برای فرزندان ما در مدارس فراهم نگردد استعدادها پژمرده خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه زمینه رشد و شکوفایی دانش ‌آموزان در مدارس فراهم می‌شود، گفت: قبل از انقلاب نیز خیرین مدرسه‌ساز وجود داشتند اما بعد از انقلاب با افزایش تعداد دانش‌آموزان ساخت مدرسه به یک فرهنگ تبدیل شد و ما شاهد افزایش تعداد خیرین هستیم.

درویش‌امیری با اعلام اینکه در 450 شهرستان کشور مجمع خیرین مدرسه‌ساز تشکیل شده است، عنوان کرد: 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و 1000 نفر خیر مدرسه ساز در خارج از کشور تلاش می‌کنند تا کمبودهای حوزه تعلیم و تربیت را جبران کنند.

وی با بیان اینکه چشم پوشی از مال و ثروت کار سختی است، ابراز کرد: مالی که در جهت تعلیم و تربیت هزینه شود بسیار لذت‌بخش تر از هزینه کردن در سایر حوزه‌ها است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ما در مناطقی از استان زنجان نیاز به ساخت مدرسه داریم، اظهار کرد: در بیش از 100 نقطه از استان زنجان به دلیل دانش آموزان کم نیاز به استقرار کانکس دارند و در برخی نقاط نیز نیازمند ساخت مدارس 3 کلاسه و یا 4 کلاسه هستیم که خیرین می‌توانند به خوبی در این حوز‌ه‌ها وارد شوند.

وی با بیان اینکه خیرین به دنبال ساخت بنای ماندگار خیرین مدرسه‌ساز در مرکز استان باشند، خاطرنشان کرد: این حرکت می‌تواند به عنوان اقدامی ارزشمند ماندگار شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر